Artykuł napisany przez 4:39 pm Depresja, Zdrowie psychiczne

Techniki zarządzania stresem i osiągania sukcesu zawodowego

Według wszelkich rachunków, staliśmy się narodem ludzi desperacko próbujących poradzić sobie z przeciążeniem stresem. Według badania przeprowadzonego w 2022 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne, problem jest tak poważny, że około jedna czwarta wszystkich dorosłych nie może funkcjonować z powodu wysokiego poziomu stresu. Jest to szczególnie problematyczne dla osób pracujących i próbujących osiągnąć swoje cele zawodowe. Jednak możliwe jest znalezienie równowagi poprzez bycie proaktywnym.

Być pewny, praca zawsze będzie mieć niektóre miarę stresu. Od gniewnych klientów i usterek technicznych do zbliżających się terminów i ograniczeń budżetowych, stres jest nieodłączną częścią pracy we współczesnym świecie. Stres może jednak znokautować nawet najbardziej utalentowanych, normalnie wydajnych pracowników, gdy ich przytłoczy.

Jak stres może objawiać się w pracy? Raporty Centers for Disease Control and Prevention pokazują, że zarówno przewlekły, jak i ostry stres może prowadzić do pogorszenia zdrowia fizycznego i psychicznego pracowników, obniżenia wydajności pracy oraz zwiększenia ryzyka wystąpienia błędów w pracy. Są to poważne problemy, które mogą zagrażać życiu. W związku z tym, jeśli czujesz się zestresowany, spróbuj podjąć następujące kroki.

1. Wyznacz granice.

Podczas pandemii wielu pracowników pracowało w domu i praktycznie przez całą dobę. Choć mogło wydawać się rozsądne, by być dostępnym w każdej chwili, gdy szef lub koledzy cię potrzebują, nie jest to dobra praktyka. Brak granic między życiem zawodowym a osobistym sprawia, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że w ciągu dnia będziesz czuł się jak „na zawołanie” i będziesz zestresowany.

Aby zacząć ustalać granice, porozmawiaj z przełożonym. Wyjaśnij, że będziesz wykonywać wszystkie swoje zadania, ale chcesz mieć czas. Od tego momentu poinformuj wszystkich, z którymi masz do czynienia, kiedy mogą się z tobą skontaktować, a kiedy nie. Na początku ludzie mogą naciskać na twoje granice. Pozostań stanowczy; wyrzeźbisz przestój, na który zasługujesz przed upływem czasu.

2. Odżywiaj swoje ciało i umysł.

Czy wystarczająco się wysypiasz? Dobrze się odżywiasz? Czy ćwiczysz regularnie? To wszystko mogą być sposoby na obniżenie poziomu stresu. Chociaż dbanie o swoje ciało i mózg nie usunie wszystkich czynników stresogennych, twoje działania pomogą ci kontrolować reakcje na stres. O wiele łatwiej jest spojrzeć obiektywnie na sytuację, gdy jest się wypoczętym i zdrowym.

Nie zmuszaj się jednak do gwałtownych zmian. Przejście na dietę lub rozpoczęcie intensywnego treningu może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego i sprawić, że poczujesz się jeszcze gorzej. Powoli włączaj do każdego dnia mądrzejsze nawyki. Na przykład, kładź się spać o przyzwoitej godzinie. Zamień chipsy pita na chipsy ziemniaczane. Po pracy wybierz się na spacer z rodziną. Małe działania składają się na duże rezultaty. Jeśli masz wątpliwości natury medycznej, których nie omówiłeś z lekarzem, teraz nadszedł czas, aby umówić się na wizytę.

3. Znajdź hobby, które sprawia ci przyjemność.

Cała praca bez zabawy jest nie tylko nudna. Wpędza cię w poczucie nudy. Aby pobudzić swój umysł, potrzebujesz zajęć poza swoim zajęciem. Nie musi to być nic drogiego, spektakularnego czy niezwykłego. Nocne czytanie dla przyjemności lub zajęcia z malarstwa w lokalnym centrum sztuki mogą pobudzić kreatywność i ekscytację.

Oczywiście, nigdy nie wiadomo, gdzie hobby może cię zaprowadzić. Wielu przedsiębiorców zbudowało firmy na swoich hobby i zainteresowaniach zewnętrznych. Dlatego możesz dostać więcej niż się targuje za odstresowywacz i potencjalną nową ścieżkę zawodową.

Nikt nie zasługuje na to, by spędzać każdą budzącą się godzinę w stresującym stanie. Jeżeli ty budzisz się z węzłem w twój żołądku każdy ranek, ty masz zbyt dużo smugiss. Zrób wszystko, aby rozwikłać ten węzeł, traktując siebie dobrze i podejmując środki niezbędne do cieszenia się pracą i życiem.

Mike Szczesny jest właścicielem i wiceprezesem EDCO Awards & Specialties, firmy zajmującej się dostarczaniem produktów rozpoznawczych dla pracowników, takich jak nagrody z okazji rocznicy pracy, markowe towary i nagrody sportowe. Mike Szczesny jest dumny z tego, że EDCO pomaga firmom w wyrażaniu wdzięczności i uznania dla swoich pracowników. Mieszka w Fort Lauderdale na Florydzie.

ZDOBĄDŹ KSIĄŻKĘ AUTORSTWA
ERIN FALCONER!

Erin pokazuje przeciążonym harmonogramem, przytłoczonym kobietom, jak robić mniej, by móc osiągnąć więcej. Tradycyjne książki o produktywności – pisane przez mężczyzn – ledwo dotykają plątaniny kulturowych nacisków, jakie odczuwają kobiety, gdy stają przed listą rzeczy do zrobienia. How to Get Sh*t Done nauczy cię, jak skupić się na trzech obszarach twojego życia, w których chcesz się doskonalić, a następnie pokaże ci, jak odciążyć, zlecić lub po prostu przestać przejmować się resztą.

(Visited 8 times, 1 visits today)
Close