Artykuł napisany przez 6:01 am Stres, Zdrowie psychiczne

Świadomość stresu promuje zdrowsze i spokojniejsze życie

Dzięki uprzejmości Niko Dimo (Flickr CC0)

Miesiąc Świadomości Stresu koncentruje się na zdrowiu psychicznym, fizycznym i emocjonalnym oraz dobrym samopoczuciu. Tegoroczny temat skupia się na znaczeniu społeczności. W ciągu ostatnich dwóch lat pandemia wpłynęła na typowe interakcje społeczne i pozostawiła miliony zmagających się z utratą bliskich, którzy zmarli na COVID-19.

Pandemia miała szkodliwy wpływ na zdrowie psychiczne narodu i poczucie wspólnoty. Ludzie byli trzymani w jednym miejscu przez długi czas z powodu ograniczeń w podróżowaniu, duże spotkania zostały odwołane, życie towarzyskie zostało zakłócone, a ludzie pracowali z domu.

W rezultacie jednym z najważniejszych wyzwań, z jakimi zmagali się ludzie, był brak wsparcia, który może powodować izolację i samotność oraz obniżać poczucie dobrostanu. Izolacja znacząco wpływa na zdrowie psychiczne i może prowadzić do chorób psychicznych.

Chociaż ograniczenia związane z pandemią zostały w większości zniesione, ludzie potrzebują wsparcia, teraz bardziej niż kiedykolwiek, aby dostosować się do nowego stylu życia.

Uczenie się o stresorach i sposobach radzenia sobie z nimi, a także o tym, jak pomóc osobom zmagającym się ze stresem, jest powodem, dla którego Miesiąc Świadomości Stresu jest obchodzony każdego kwietnia od 1992 roku, zgodnie z National Today.

Co oznacza stres?

Nie ma jednej definicji stresu, ale eksperci ds. zdrowia psychicznego zgadzają się, że jest to reakcja fizyczna lub emocjonalna. Mogą one być odpowiedzią na myśl, żądanie, wyzwanie lub wydarzenie, które powoduje, że dana osoba czuje się zła, sfrustrowana lub zdenerwowana, informuje Pam Meyer, dyrektor ds. odnowy biologicznej w BLC-Wahpeton.

Typowe reakcje na stresujące wydarzenia obejmują:

  • Smutek, frustracja i bezradność.
  • Szok, niedowierzanie i odrętwienie.
  • Bóle pleców, głowy i żołądka.
  • Trudności z koncentracją i podejmowaniem decyzji.
  • Używanie narkotyków lub alkoholu.

Dzięki uprzejmości Erica (Flickr CC0)

Uwalnianie hormonów to reakcja organizmu na stres, która zwiększa aktywność mózgu, podnosi puls i powoduje napięcie mięśni. Na krótką metę jest to dobre, ponieważ jest to sposób, w jaki organizm się chroni. Ale w dłuższej perspektywie stres może prowadzić do chorób serca i udaru mózgu, Stress Management Society.

Świadomość stresu i czynniki stresogenne

Jeśli stresor nie jest czymś, co dana osoba może zmienić, może wypróbować jedną z poniższych technik:

  • Porzuć rzeczy lub sprawy, których nie możesz osobiście kontrolować.
  • Niepokój nie zmieni sytuacji.
  • Skup się na zachowaniu spokoju i kontroli.
  • Rozwiń wizję dobrego samopoczucia, zdrowego życia i rozwoju osobistego.

Zdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem:

  • Zdrowe odżywianie, regularne ćwiczenia i wystarczająca ilość snu.
  • Dzielenie się osobistymi problemami z członkiem rodziny, doradcą lub lekarzem.
  • Unikanie alkoholu lub narkotyków, ponieważ może to spowodować więcej problemów.
  • Poszukaj profesjonalnej pomocy u pracownika socjalnego lub psychologa w celu omówienia problemów osobistych.

Techniki redukcji stresu

Klinicyści zajmujący się zdrowiem psychicznym sugerują wypróbowanie tych prostych praktyk, które pomogą zmniejszyć negatywny wpływ stresu:

  • Więcej śmiechu. Badanie wykazało, że śmiech zmniejsza stres i zapewnia ludziom zrelaksowany i lepszy nastrój. Warto wypróbować jogę śmiechu.
  • Ćwiczenia oddechowe. Niezależnie od tego, czy chodzi o liczenie, czy powolne oddychanie, stosowanie technik wizualizacji jest najłatwiejszym sposobem na powstrzymanie stresu.
  • Zmniejsz stresWyzwalacze stresu. Wyzwalaczami stresu może być wszystko, od spóźniania się, prokrastynacji, bałaganu w domu lub strasznych korków. Rozwiązuj je, zatrudniając pomoc lub ćwicząc zarządzanie czasem.
  • Ćwiczenia. Stare, dobre ćwiczenia to jeden z najlepszych sposobów na zminimalizowanie stresu, poprawę snu, zwiększenie poziomu endorfin i relaks.

Organizatorzy Stress Awareness zachęcają wszystkich do skontaktowania się z zaufanymi przyjaciółmi i rodziną lub skorzystania z profesjonalnej pomocy. Zachęcaj innych i dziel się osobistymi doświadczeniami z tymi, którzy czują się przytłoczeni. Może to pomóc komuś innemu.

Napisane przez Janet Grace Ortigas
Zredagowany przez Cathy Milne-Ware

Źródła:

National Today: Dzień Roku: Miesiąc Świadomości Stresu
Amerykański Instytut Stresu: Kwiecień jest Miesiącem Świadomości Stresu: Pam Meyer
Towarzystwo Zarządzania Stresem: Miesiąc Świadomości Stresu 2022

Wyróżniony i górny obraz dzięki uprzejmości strony Flickr Niko Dimo – licencja Creative Commons
Obraz wstawiony dzięki uprzejmości strony Erica na Flickr – licencja Creative Commons

spot, Świadomość stresu, Miesiąc świadomości stresu

Świadomość stresu promuje zdrowsze i spokojniejsze życie dodany przez Janet Grace Ortigas 9 kwietnia 2022

(Visited 8 times, 1 visits today)
Close