Po przyjrzeniu się stronie konsumenckiej suplementów, odżywiania i diety, w tym artykule przyjrzymy się niektórym liczbom z rynku i branży. Wiele z tych danych jest prognozowanych, ale niektóre są retrospektywne. Niniejszy artykuł ma charakter czysto informacyjny i nie jest zalecany do celów inwestycyjnych.
Aby uzyskać informacje na temat stosowania poszczególnych suplementów, zapoznaj się z naszymi statystykami dotyczącymi suplementów diety.
Ogólny przegląd
Ogólne prognozy dotyczące globalnego rynku przewidują nie tylko ogromne przychody, ale także ogólny wzrost witamin i suplementów.
- Globalny rynek suplementów wyniósł 151,9 mld USD w 2021 roku.
-
Inne źródło podaje, że w tym samym roku rynek amerykański osiągnął wartość 45,3 mld USD.
-
Według National Center for Complementary and Integrative Health, Amerykanie wydają 30 miliardów dolarów z własnej kieszeni na „komplementarne podejścia”. [1]
-
Amerykański rynek suplementów diety może wzrosnąć do 56,7 mld USD do 2024 roku. [2]
-
Prognozuje się, że 39,8 mld USD z tej sprzedaży stanowić będą witaminy. [3]
-
- Oczekuje się, że tempo wzrostu wyniesie 8,9% w ciągu następnej dekady.
- Oczekuje się, że wzrost będzie narastał – to daje 354,21 miliarda dolarów dla całego rynku do 2030 roku
- Witaminy stanowią 30,8% całego rynku.
- Suplementy botaniczne (ziołowe) są drugim co do wielkości segmentem i oczekuje się, że wzrosną o 9,2%.
- Amerykanie wydają 12,8 miliarda dolarów na „produkty naturalne” z własnej kieszeni, czyli około jednej czwartej tego, co wydają na leki na receptę.
- Największy wzrost spodziewany jest na rynku suplementów białkowych z prognozami sięgającymi 13,4% rocznie.
- Tabletki (pigułki) są największym rodzajem dostarczania suplementów, z 33,6% przychodów całego rynku.
- Jednak na rynku odżywek dla sportowców suplementy w proszku stanowią 40% sprzedaży.
- Suplementy w płynie mają najwyższą prognozowaną stopę wzrostu, wynoszącą 12,1%.
- Utrata masy ciała/zarządzanie jest głównym powodem stosowania suplementów, stanowiąc 30,6% całkowitej sprzedaży.
- Być może ze względu na COVID, największy wzrost spodziewany jest w obszarze wsparcia odporności, na poziomie 8,8%.
- Pomimo rosnącego wykorzystania sprzedaży internetowej, sprzedaż stacjonarna nadal stanowiła 81% całkowitej sprzedaży suplementów.
- 33,9% sprzedaży offline odbywało się w supermarketach i sklepach wielkopowierzchniowych.
- Suplementy diety dla sportowców są nadal sprzedawane w 75% w sklepach stacjonarnych.
- Ameryka Północna jest nadal największym rynkiem kontynentalnym, z 34,8% udziałem w światowej sprzedaży.
- Oczekuje się również, że Ameryka Północna wzrośnie o 5,6% [5]
Dane demograficzne
Podczas gdy większość naszych danych koncentruje się na rynku zagregowanym, niektóre kluczowe spostrzeżenia można wywnioskować z danych indywidualnych i demograficznych.
- Milenialsi wydali ponad 62 USD na zakup witamin i suplementów.
- Średnia dla całego rynku wynosi 129,58 USD na zakup. [6]
- Łącznie około 59 milionów Amerykanów wydaje pieniądze na suplementy, zioła i witaminy.
- Około 4,1 miliona z tej sprzedaży stanowią dzieci.
- Liczby te wynoszą średnio 510 USD rocznie na osobę.
- Osoby o wyższych dochodach wydają więcej, ale niższy procent ich dochodów;
- Dochód rodziny < 25 000 USD → 435 USD wydanych.
- Dochód > $100,00 → %590 wydanych pieniędzy.
Poniższe dane zostały zebrane za pomocą ankiety, jako w przeciwieństwie do badań sprzedaży lub rynku. Mogą one oferować kontrast i konfrontację z poprzednimi danymi. Aby uzyskać więcej informacji na temat postaw i wykorzystania osób fizycznych, zapoznaj się z naszym oddzielnym arkuszem informacyjnym na temat suplementów.
- 57,6% dorosłych twierdzi, że stosowało suplement w tym miesiącu;
- 63,8% kobiet i 50,8% mężczyzn.
- Osoby w wieku powyżej 60 lat miały najwyższy wskaźnik stosowania suplementów (80,2%).
- Najczęściej stosowanymi suplementami były
- Multiwitamina/Minerały
- Witamina D
- Omega-3
Odżywianie sportowe
Biorąc pod uwagę, że większość sprzedaży na rynku witamin i suplementów jest ukierunkowana na „utratę wagi”, może to służyć do konturowania ustaleń i spostrzeżeń za pomocą bardziej ukierunkowanego podzbioru danych.
- Sprzedaż odżywek dla sportowców osiągnęła 42,9 miliarda dolarów na całym świecie.
- Złożona stopa wzrostu dla tego rynku wynosi 7,4%. [7]
- Jeśli te liczby się utrzymają, całkowity rynek żywienia sportowego zostanie wyceniony na 87,6 miliarda dolarów w ciągu dziesięciu lat.
- Z tych 42,9 miliarda dolarów w 2022 roku 42,3% stanowi sprzedaż suplementów (18,15 miliarda dolarów).
- Osoby identyfikujące się jako „entuzjaści fitnessu” miały 40% udziału w sprzedaży odżywek dla sportowców.
- 43,8% osób chodzących na siłownię korzysta z suplementów.
- 35% wszystkich suplementów jest spożywanych po treningu.
- Po raz kolejny Ameryka Północna ma największy udział w rynku suplementów; 45% sprzedaży odżywek dla sportowców trafiło do USA, Kanady i Meksyku.
Referencje
Ludzie też czytają…
Ostatnie artykuły
Sam jest pasjonatem zdrowia i fitnessu, który od ponad 10 lat interesuje się suplementami, fitnessem i wellness. Jest założycielem Urodowa Fit Maniaczka – marki zajmującej się zdrowiem i odnową biologiczną oraz posiada wiele certyfikatów fitness, w tym certyfikaty treningu osobistego i żywienia. Sam pracuje jako trener personalny od trzech lat i jest oddany pomaganiu swoim klientom w osiąganiu ich celów fitness i prowadzeniu zdrowszego stylu życia. Wierzy, że zdrowy styl życia ma kluczowe znaczenie dla szczęśliwego i satysfakcjonującego życia i jest zaangażowany w dzielenie się swoją wiedzą i pasją z innymi.