Artykuł napisany przez 6:38 pm Bieganie, Ćwiczenia

Recenzja New Balance FuelCell SuperComp Elite v4

New Balance FuelCell SuperComp Elite v4 Wprowadzenie

Nie ma serii super butów, która przeszła bardziej drastyczne zmiany na przestrzeni lat niż SuperComp Elite.

Pierwsze 3 wersje miały bardzo różne konstrukcje, różne właściwości jezdne i różne poziomy komfortu. Można odnieść wrażenie, że New Balance wciąż próbuje znaleźć zwycięską formułę dla swojego flagowego długodystansowca.

Jedną rzeczą, która była spójna we wszystkich 3 wersjach, jest podeszwa środkowa FuelCell, super miękka mieszanka wtryskiwanego azotu TPU i EVA. Chociaż jest miękka i pluszowa, brakuje jej wybuchowego zwrotu energii ZoomX lub Lightstrike Pro.

Podobała mi się podeszwa środkowa zeszłorocznego SC Elite v3, ale nienawidziłem jego niechlujnej cholewki. Kołnierz wbijał mi się w kostki i nie mogłem uzyskać dobrej blokady ze względu na konstrukcję cholewki. Nie sądziłem, że jest tak szybki jak inne super buty i nigdy się w nim nie ścigałem.

Tegoroczny SC Elite jest najbardziej znaczącą aktualizacją, ponieważ otrzymujemy nową generację FuelCell w podeszwie środkowej. FuelCell w SC Elite v4 jest w 100% wykonany z PEBA. Nike, Saucony, Hoka, a nawet Decathlon już używają pianki PEBA w swoich butach biegowych.

SC Elite v4 waży 8,4 uncji (237 g), czyli o 0,5 uncji (19 g) więcej niż wersja 3. Ma 40 mm w pięcie i 36 mm w przedniej części stopy, dokładnie tyle samo co v3. Utrzymuje również swoją cenę 250 USD, standardową cenę flagowego super buta.

New Balance FuelCell SuperComp Elite v4 – pierwsze wrażenia

Moim pierwszym biegiem w SC Elite v4 był 20-kilometrowy bieg w stałym tempie po wolnej od samochodów niedzielnej pętli miejskiej. Od razu byłem pod wrażeniem nowej, ulepszonej cholewki, która była super wygodna i bardzo bezpieczna.

Jazda nadal wydawała mi się bardzo miękka, jednak była twardsza niż w poprzednich wersjach SC Elite. Byłem w stanie łatwo utrzymać stałe tempo, a przejścia były bardzo płynne.

Nie czułem jednak agresywnej jazdy, a butem, który najbardziej mi przypominał, był Endorphin Pro 4.

SC Elite v4 wydawał się nieco bardziej masywny z większą amortyzacją, podczas gdy Pro 4 był bardziej zwinny. To był fajny pierwszy bieg, ale nie powalił mnie na kolana.

Cholewka New Balance FuelCell SuperComp Elite v4

Zmiana konstrukcji buta na tradycyjną to zmiana, której najbardziej pragnąłem, więc z ulgą dowiedziałem się, że New Balance to zrobił.

Nowy materiał cholewki przypomina cholewkę modelu Rebel v3. Jest również szorstki w dotyku i nie rozciąga się, ale jest cieńszy i bardziej oddychający.

Krótki, płaski język nie ma klinów, ale ma pętlę pośrodku, przez którą przechodzą sznurowadła. Nawet z pętlą doświadczyłem niewielkiego poślizgu języka w dół, ale nie przeszkadza mi to.

Blokada pięty jest doskonała, chociaż muszę użyć węzła biegacza. Na szczęście, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji, dostawca ma podwójne oczka w pierwszym rzędzie.

Dopasowanie dla mnie jest zgodne z rozmiarem i bardzo wygodne, szczególnie w przedniej części stopy, więc jest to biegacz, który poleciłbym biegaczom z szeroką stopą.

Podeszwa New Balance FuelCell SuperComp Elite v4

SC Elite v4 jest szybszy niż wersja 3 i nawet jeśli Obie wersje mają taką samą wysokość podeszwy, przy czym v4 wydaje się wyższa. Przy każdym uderzeniu stopy mniej zagłębiają się w podeszwę środkową, co pozwala na szybszą rotację.

Wrażenie niesamowitej sprężystości zostało nieco stonowane, ponieważ pusta podeszwa środkowa pod spodem jest krótsza i nie rozciąga się do przedniej części stopy, jak w wersji v3. Nie mam nic przeciwko tej zmianie, ale stąd bierze się pewien wzrost wagi.

Nie czuję płytki w SC Elite v4, a w tej wersji jest ona cieńsza. Jest to dobre, jeśli chcesz łagodnego zawodnika, który jest łatwy dla łydek, kostek i stóp. Nie jest to dobre, jeśli chcesz agresywnego, sztywnego, szybszego ścigacza, który sprawia, że czujesz się, jakby rzucał cię do przodu. Ja należę do tej drugiej grupy.

SC Elite v4 nie jest tak szybki jak buty z najwyższej półki z dwóch powodów: jego amortyzacja jest zbyt miękka, a rocker w przedniej części stopy nie jest wystarczająco widoczny.

Nowa pianka FuelCell nie różni się zbytnio od pianki FuelCell bez PEBA. Jest nieco twardsza i zwraca nieco więcej energii, ale ogólnie rzecz biorąc, nadal jest bardzo podobna w jeździe i czuje się super miękko pod stopami. Zdecydowanie wolę ją od starej wersji, ale musi być jeszcze twardsza. Twardsza podeszwa środkowa pozwoli ci łatwiej zwiększyć obroty.

Kiedy zbiegam z palców, nie czuję przechylania się do przodu – kiedy pochylam się do przodu i próbuję zaangażować rocker, nie czuję się tak responsywny jak inne, bardziej agresywne super buty. Ma to związek ze sztywnością płyty i jej kształtem, który jest zbyt płaski.

Dla mnie SC Elite v4 sprawia wrażenie raczej długodystansowego krążownika niż szybkiego wyścigowca. Wynika to ze znacznej wagi wynoszącej 8,4 uncji. Musi być lżejszy i bardziej agresywny, aby odróżnić go od swojego treningowego odpowiednika, SC Trainer v2.

Dla mnie najlepsze miejsca dla SC Elite v4 to tempo maratonu i stałe tempo. W przypadku szybszych biegów jest nieco za ciężki i zbyt miękki, jednak jeśli jesteś wolniejszym biegaczem, myślę, że będzie w porządku do szybszych treningów i wyścigów na krótkich dystansach.

Moją ulubioną rzeczą w nowej wersji jest to, że trwałość podeszwy zewnętrznej jest znacznie lepsza. Pokrycie gumą jest większe, a podeszwa zewnętrzna jest bardziej płaska, dzięki czemu zużycie rozkłada się bardziej równomiernie. Nowa pianka podeszwy środkowej również wytrzymuje znacznie lepiej, ponieważ jest twardsza, dzięki czemu nie ulega zadrapaniom na drodze.

Jeśli chodzi o przyczepność, to uważam, że jest ona przyzwoita na suchych drogach. Nie miałem okazji przetestować ich na mokrych nawierzchniach, ale nie sądzę, aby był to duży problem, ponieważ guma podeszwy zewnętrznej ma wypukły trójkątny wzór, który pomaga jej trzymać się drogi.

New Balance FuelCell SuperComp Elite v4 Wnioski

SuperComp Elite v4 to czysta radość z biegania: jest wysoce amortyzowany, energiczny, stabilny i trwały.

Ale jeśli chodzi o wyścigi, nie wybiorę go.

Nie ma takiego uderzenia ani agresji, jak zawodnicy z najwyższej półki i nie sądzę, aby New Balance znalazł jeszcze swoją zwycięską formułę super butów.

SC Elite v4 zdecydowanie pozostanie w mojej rotacji na długie biegi i długie biegi tempowe. Podoba mi się nowa cholewka, podeszwa środkowa i podeszwa zewnętrzna i nie ma większych wad.

Wersja 4 jest ulepszeniem w stosunku do wersji 3. Ma znacznie wygodniejszą cholewkę i solidniejszą konstrukcję. Nowa pianka podeszwy środkowej podoba mi się bardziej niż poprzednia i myślę, że New Balance jest na dobrej drodze, jednak muszą znaleźć sposób, aby to osiągnąć. poniżej 8 uncji, aby jeszcze bardziej wzmocnić piankę i sprawić, że rocker w przedniej części stopy będzie bardziej widoczny.

Jeśli Twoim celem jest przebiegnięcie maratonu w czasie 3 godzin 30 lub wolniej, SC Elite v4 to świetna opcja, ale w przypadku szybszych biegów istnieją lepsze opcje (w tej samej cenie lub tańsze), które oferują większe wsparcie prędkości.

(Visited 4 times, 1 visits today)
Close