Artykuł napisany przez 12:46 am Stres, Zdrowie psychiczne

Medytacja dla początkujących

Medytacja dla początkujących

Słowo medytacja to otwarte drzwi. Istnieją różne sposoby jej praktykowania, które można również prześledzić wstecz do starożytnych rytuałów i filozofii. Jednak w większości służą one temu samemu celowi, a mianowicie osiągnięciu odmiennych stanów świadomości i życiu w chwili obecnej. Zwiększa to dobre samopoczucie i rozwija poczucie spełnienia w życiu. Początkujący w medytacji szybko zobaczą rezultaty.

Praktyka jogi jest przewodnikiem do medytacji. Całkowicie kierowana praktyka poprzez asany, ćwiczenia oddechowe, powtarzanie mantr, ma na celu lub przygotowuje różne ciała (umysł, ciało i ducha) do osiągnięcia stanów medytacji i świadomości. Wykonywana wielokrotnie, prowadzi do transformacji, która przynosi korzyści w aspektach psychicznych i fizycznych.

Porzuć oczekiwania

Jeśli dopiero zaczynasz lub chcesz spróbować medytacji, ważne jest, aby nie mieć żadnych oczekiwań i nigdy nie myśleć o tym, czy praktykujesz dobrze, czy nie. Potrzeba czasu, aby nauczyć się odnosić do swojego umysłu, do swoich myśli i pozwolić im się rozproszyć. Kontynuowanie praktyki wymaga dyscypliny. Istnieją również różne narzędzia, dzięki którym można sobie pomóc. Na przykład obecnie istnieją aplikacje z medytacjami z przewodnikiem. Uczęszczanie do studia jogi, medytacje, a nawet udział w kursie online na temat medytacji, takim jak MUIH Professional and Continuing Education’s Meditation for Everyone Masterclass, może pomóc nieco lepiej zrozumieć medytację. Z biegiem czasu będziesz doświadczać tego, co najbardziej Ci odpowiada i z czym czujesz się komfortowo, sama podróż jest celem, a nie wynik.

Jak rozpocząć medytację?

Stwórz nawyk przeznaczania 30 minut dziennie na praktykę medytacji.

Stwórz wygodną przestrzeń, w której możesz usiąść i poświęcić trochę czasu dla siebie. Miej miejsce, aby siedzieć w ciszy, rozpoznawać i uczyć się oddechu. Pamiętaj, że najważniejszą przestrzenią, o którą należy zadbać, jest przestrzeń wewnętrzna. Załóż wygodne ubranie.

Posiadanie poduszek i maty może zapewnić komfort. Jeśli siedzisz w pozycji medytacyjnej, upewnij się, że biodra są wyżej niż kolana. Możesz mieć zamknięte oczy, umieścić swój wewnętrzny wzrok na środku czoła, ramiona z dala od uszu, plecy wyprostowane, wszystkie te praktyki pomogą ci skoncentrować się na oddechu. Rozpoznaj długość swojego wdechu i wydechu.

Innym powszechnym sposobem praktykowania medytacji jest pójście na spacer i rozpoczęcie rozpoznawania swoich kroków; gdzie patrzysz, oddychasz, co słyszysz i postrzegasz. Jest to początek budowania podstaw uważnej praktyki medytacyjnej.

Intonowanie mantr lub powtarzanie modlitw to również sposoby na skupienie i ćwiczenie umysłu oraz opróżnienie go z myśli. To ćwiczenie może pomóc ci zwiększyć koncentrację i być obecnym w danej chwili.

Co można zyskać rozpoczynając medytację?

Praktyka medytacji przynosi wiele korzyści, takich jak zmiany psychiczne i fizyczne. Po kilku sesjach może obniżyć ciśnienie krwi, lęk i depresję, bezsenność i wspomóc układ trawienny. Praktykowanie medytacji może być bardzo pomocne w uwalnianiu stresu.

Zacznij żyć świadomie i skup się na chwili obecnej. Na przykład, delektowanie się jedzeniem lub po prostu patrzenie i docenianie natury. Wzrośnie twój poziom spojrzenia na życie, co pozwoli ci podejmować lepsze decyzje.

(Visited 6 times, 1 visits today)
Close