Artykuł napisany przez 10:52 pm Depresja, Zdrowie psychiczne

Jak utrzymać koncentrację i motywację podczas pracy zdalnej?

Praca zdalna jest błogosławieństwem dla globalnej siły roboczej i nie ma co do tego wątpliwości. Jednak nie wszystko jest słoneczne i tęczowe. Według Glassdoor, 48% pracowników zgłosiło poczucie izolacji podczas pandemii, a 42% miało wrażenie, że ich kariera utknęła w martwym punkcie.

To oczywiste, że brak kontaktu z ludźmi ma negatywny wpływ na ogólną produktywność. Jakie jest więc rozwiązanie? Wdrożenie praktycznych technik, aby utrzymać się w pracy, oczywiście. Ale jeśli naprawdę chcesz zwiększyć swoją wydajność i spójność, musisz kopać pod powierzchnią

Mając to na uwadze, niniejszy artykuł zagłębia się w mniej znane techniki, takie jak tworzenie spersonalizowanego obszaru roboczego, ustalanie mikro-celów i wykorzystywanie blokowania czasu. Wdrażając te podejścia, nauczysz się pokonywać typowe wyzwania i utrzymywać wysoki poziom motywacji.

Wbrew pozorom, nie ma żadnej magicznej sztuczki, aby to osiągnąć. Zamiast tego będziesz musiał polegać na poniższych technikach:

Stwórz spersonalizowane miejsce pracy

Praca z łóżka lub kanapy może być wygodna, ale będzie utrudniać produktywność i powodować wady postawy. Aby temu zapobiec, należy oddzielić czas wolny od pracy. Jeśli masz wolny pokój, zamień go w prowizoryczne domowe biuro.

Jeśli nie masz dodatkowego pokoju, który możesz zaadaptować, możesz stworzyć miejsce do pracy w salonie, sypialni lub na poddaszu. Najlepiej byłoby, gdyby miejsce do pracy było oddzielnym pokojem lub cichym zakątkiem w domu. Po rozpoczęciu procesu konwersji skup się na następujących aspektach:

  1. Oświetlenie

Upewnij się, że pomieszczenie ma wystarczającą ilość naturalnego światła. Jeśli go nie ma, najlepiej zainstalować ciepłe żółte światła LED, które zwiększą produktywność. Oświetlenie w miejscu pracy znacząco wpływa na nastrój i motywację podczas pracy. Ponadto odpowiednie oświetlenie zapobiega problemom zdrowotnym, takim jak bóle głowy, zmęczenie i zmęczenie oczu, a także tworzy pozytywny nastrój.

  1. Ergonomia

Podczas aranżacji miejsca pracy ważne jest, aby wziąć pod uwagę ergonomię, ponieważ wpływa ona na to, jak długo można zachować komfort i koncentrację. Wiąże się to z ustawieniem sprzętu biurowego w sposób, który minimalizuje zmęczenie mięśni podczas pracy i poprawia komfort. Stwórz środowisko pracy, które zmniejsza lub eliminuje dyskomfort fizyczny. To z kolei pozwala zwiększyć jasność umysłu i wydajniej wykonywać zadania. Jeśli jesteś na rynku przedmiotów zorientowanych na komfort, oto na co powinieneś zwrócić uwagę:

  • Ergonomiczne biurko
  • Regulowane krzesła z podparciem lędźwiowym
  • Lekkie zestawy słuchawkowe lub słuchawki douszne
  • Tacki na klawiaturę
  • Podpórki pod nadgarstki / podkładki żelowe
  • Regulowane stanowiska do pracy siedzącej i stojącej

Ustalenie harmonogramu

Rozpocznij swój dzień od stworzenia optymalnego dla siebie harmonogramu. Nie oznacza to pracy od 9 do 17, co wszyscy myślą, gdy słyszą słowo „harmonogram”. Jasne, klasyczna 8-godzinna zmiana jest najłatwiejsza do zaplanowania, ale zatrudnienie w niepełnym wymiarze godzin i poboczne koncerty to zupełnie inna bestia.

Uber Eats i DoorDash są tego doskonałymi przykładami. Pomimo tego, że nie są zdalne same w sobie, nadal są to nietradycyjne prace i mogą wymagać dużego obciążenia ciała i umysłu. Zamiast działać na pełnych obrotach aż do wypalenia, zastanów się, czy naprawdę warto być kierowcą pracującym na własny rachunek, zanim zdecydujesz, że jest to właściwa ścieżka dla Ciebie. Jeśli jesteś zdecydowany pójść tą drogą, zastanów się nad swoją szczytową produkcją.okresy aktywności i starać się pracować w tych okresach.

Podobnie, należy ściśle oddzielać czas wolny od godzin pracy. Praca zdalna niesie ze sobą urok potencjalnie większych zarobków, ale nie daj się ponieść emocjom. Odpoczynek, spędzanie czasu z rodziną i inne aktywności są niezbędne, aby utrzymać dobrą kondycję psychiczną.

Wyznaczanie mikro celów

Podczas pracy zdalnej jednym z najpotężniejszych i najskuteczniejszych sposobów na poprawę produktywności jest podzielenie dużych zadań na jasne mikro cele. Nie wierz więc w te mity organizacyjne, które obejmują przekonanie, że sukces osiąga się tylko dzięki wielkim celom. To tylko bilet w jedną stronę do Burnoutville.

Zamiast tego myśl na małą skalę, a nawet lepiej – mikro. Mikro cele to małe, konkretne, wykonalne kroki, które można szybko zrealizować. Podjęcie się dużego zadania na raz może sprawić, że poczujesz się przytłoczony i zdezorientowany, podczas gdy mikro cele pozwolą ci działać i dodadzą dodatkowej motywacji.

Podczas gdy mikro cele są przydatne w sytuacjach o niewielkiej odpowiedzialności, to naprawdę sprawdzają się w złożonych i wrażliwych dziedzinach, takich jak opieka zdrowotna. Niezależnie od tego, czy chodzi o wsparcie pacjenta, organizowanie dokumentacji czy utrzymanie zgodności z HIPAA, zawsze jesteś o krok od zrujnowania swojej reputacji.

A HIPAA jest kolejnym dobrym przykładem na to, jak właściwe wyznaczanie celów może zmienić sytuację. Zamiast bezcelowo szukać odpowiedzi i wywierać presję na innych członkach zespołu, można podzielić to przedsięwzięcie na mikrocele.

Po pierwsze, należy zaplanować i przeprowadzić szkolenie HIPAA, a następnie skonfigurować bezpieczne kanały komunikacji. Dopiero potem można zająć się takimi kwestiami, jak ograniczenie ekspozycji na chronione informacje zdrowotne (PHI) i monitorowanie.

Pomyśl o tym. Jeśli zdalne zespoły w tak wrażliwych branżach mogą funkcjonować z pomocą mikro celów, to Ty też możesz. Traktuj wszystko tak, jakbyś był lekarzem chroniącym informacje o pacjentach, a w końcu zobaczysz wyniki.

Wykorzystaj blokowanie czasu

Nauczenie się, jak wykorzystać swój czas, jest sekretem osiągnięcia wielu rzeczy podczas pracy zdalnej. Wprowadź blokowanie czasu. Najlepszym sposobem na jej opisanie jest strategia zarządzania czasem zaprojektowana w celu utrzymania i ochrony koncentracji. Polega ona na podzieleniu dnia na kilka bloków czasowych. Każdy blok będzie przeznaczony na wykonanie określonego zadania lub grupy zadań. Jednak ważne jest również, aby prawidłowo przydzielić określone bloki czasowe, co jest absolutnie możliwe, jeśli

  1. Zidentyfikuj zadania

Zacznij od burzy mózgów i sporządzenia listy zadań do wykonania na następny dzień lub tydzień. Następnie zidentyfikuj godziny, w których jesteś najbardziej produktywny i przydziel najważniejsze zadania w tym czasie. W przypadku zadań o średnim i niskim priorytecie możesz pójść na kompromis i wykonać je, gdy nie jesteś na 100%.

  1. Grupowanie zadań

Grupowanie zadań to czynność polegająca na grupowaniu kilku podobnych zadań. Pomaga to skupić się na określonych zadaniach w określonym czasie. Na przykład, możesz pogrupować archiwizację i rutynowe zadania administracyjne pod koniec tygodnia, abyś mógł skupić się na pracy z klientami. Pomyśl o swoim przeciętnym dniu pracy i spróbuj zoptymalizować najbardziej „irytujące” zadania, grupując je.

  1. Zaplanuj bloki czasowe w kalendarzu

Wreszcie, możesz użyć aplikacji kalendarza, aby mieć jasny przegląd każdego bloku czasowego. Dlatego też ważne jest, aby przypisać realistyczne ramy czasowe do partii zadań.Rozdzielaj zadania w kalendarzu. Na przykład, możesz wcisnąć wszystkie spotkania w poniedziałek, skupiając się na bardziej skomplikowanych rzeczach do końca tygodnia.

Podsumowanie

Praca zdalna oferuje szereg korzyści, w tym elastyczność i autonomię. Jednak fakt, że członkowie zespołu są technicznie odizolowani, stanowi wyjątkowe wyzwanie. Wyzwanie, które może znacznie wpłynąć na produktywność, motywację i skupienie.

Wdrażając praktyczne strategie, można uchronić się przed hałasem, a w rezultacie zwiększyć produktywność i motywację. Zawsze wyznaczaj jasne cele, ustalaj priorytety zadań, opracuj harmonogram i bądź zdyscyplinowany. Jest to trudniejsze niż się wydaje, ale jest też proste i nieskomplikowane, dzięki czemu jest to idealna droga dla każdego pracownika zdalnego.

POBIERZ KSIĄŻKĘ AUTORSTWA
ERIN FALCONER!

Erin pokazuje zapracowanym, przytłoczonym kobietom, jak robić mniej, aby osiągnąć więcej. Tradycyjne książki na temat produktywności – pisane przez mężczyzn – ledwo dotykają plątaniny kulturowych nacisków, które kobiety odczuwają w obliczu listy rzeczy do zrobienia. How to Get Sh*t Done nauczy cię, jak wyzerować trzy obszary swojego życia, w których chcesz się wyróżniać, a następnie pokaże ci, jak odciążyć, zlecić na zewnątrz lub po prostu przestać przejmować się resztą.

(Visited 9 times, 1 visits today)
Close