Artykuł napisany przez 3:47 am Joga

5 sposobów na modyfikację nauczania, gdy klasa jest zatłoczona

Każde moje wspomnienie z zajęć power jogi i vinyasa flow we wczesnych latach 2000 to sala wypełniona setką lub większą liczbą osób, których maty były tak blisko siebie, że ledwo było widać podłogę. W pomieszczeniu robiło się tak parno, że powietrze wydawało się wisieć jak baldachim nad matami.

Bliskość i ilość ciał zawsze mnie denerwowała. Chciałem mieć trochę przestrzeni, żeby się poruszać i oddychać. Nie chciałam być oblewana potem przez osobę na macie obok za każdym razem, gdy wyrzucała rękę na boki, gdy stawała. A już na pewno nie chciałam wdychać tego samego gorącego powietrza, co osoba na macie po mojej prawej stronie.

Nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby zastanowić się, jak to jest dla nauczyciela, który musi prowadzić wypełnione po brzegi studio. Jednak odkąd zostałem nauczycielem, poprowadziłem przez lata wystarczająco dużo zajęć „mata w matę”, żeby wiedzieć jak to jest próbować dowodzić sardynkami i myślę, że moje doświadczenie jako jednego z nich pomaga.

Jak uczyć zapełnioną klasę

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, gdy twoja klasa jest bliska zapełnienia, które sprawią, że poczuje się bardziej przestronna dla wszystkich. Chociaż nie uczyłem pełnej klasy od czasów sprzed Covid, wiem, że wiele studiów wraca do swinga rzeczy z większą wrażliwością na przestrzeń wokół studentów niż w przeszłości.

1. Rozdziel grupę

Bądźmy prawdziwi: Nie każdy jest w stanie przenieść swoją matę tuż przed rozpoczęciem zajęć, aby zrobić miejsce dla kilku kolejnych ciał. Zwłaszcza ci, którzy przyszli wyjątkowo wcześnie, aby zdobyć „swoje miejsce”. Lubię wyznaczyć wyimaginowaną linię w dół środka i poprosić, by wszyscy po każdej stronie odsunęli się od środka. Ta taktyka zachęca całą klasę do udziału w robieniu miejsca i otwiera kilka miejsc w środku, więc spóźnialscy nie są zmuszeni do przebywania z przodu studia. Niektórzy uczniowie będą poruszać się dużo, a inni trochę. To się wyrównuje.

2. Czy nie będziesz moim sąsiadem?

Zanim oficjalnie rozpoczniesz zajęcia, poproś wszystkich o przedstawienie się osobie po swojej lewej i prawej stronie. Uważam, że pomaga zasugerowanie zachęty, czegoś, o co mogą się nawzajem zapytać, np. „Jaka jest twoja ulubiona część [tej pory roku]?”.

To jest sanga, czyli wspólnota, i jest to własna forma jogi. Może sprawić, że uczniowie będą nieco bardziej uważni na ich wspólną przestrzeń, gdy nie będą wpadać na obcych. I trochę mniej prawdopodobne, że będą obrażeni, jeśli ich sąsiad wpadnie na nich. Ponadto, ta nowa społeczność może sprawić, że wspólny basen potu będzie mniej obraźliwy.

Należy pozwolić na kilka dodatkowych minut zajęć, które mogą zająć uczniom rozmowy. Warto zasugerować, by uczniowie, którzy chcą zrezygnować z rozmowy, mogli pozostać na miejscach siedzących.

3. Zmień kierunek

Nawet jeśli studio nie ma wyznaczonego miejsca lub sceny, na której stoi nauczyciel, studenci mają tendencję do nieświadomego pozostawiania miejsca dla nauczycieli z przodu sali. Możesz wcisnąć kilka dodatkowych mat w tę lukę z przodu sali, ustawiając je prostopadle do reszty klasy. Pomocne może być wybranie uczniów, których dobrze znasz lub poproszenie o ochotników do ćwiczenia w tym miejscu (patrz 1. Rozdziel grupę).

4. Podpowiadaj w inny sposób

Możesz zauważyć, że twoje regularne wskazówki nie działają tak gładko w klasie, w której uczniowie są blisko siebie. Na przykład, wielu nauczycieli vinyasy zachęca do podniesienia nogi w Adho Mukha Svanasana (Pies z głową w dół), ale może to grozić kopnięciem w twarz osoby stojącej za tobą. w klasie mat-mat.

Kolejną praktyką, która szybko się przekonasz, że nie sprawdza się na wypełnionych po brzegi zajęciach, jest wyciąganie ramion na boki, a na zajęciach vinyasa robimy to bardzo często. Zastanów się nad poleceniem podniesienia ramion do góry z rękami już w modlitwie, co sprawi, że wszystkie części ciała będą bliżej domu. Możesz też zasugerować uczniom, aby rozłożyli się na macie w stosunku do swoich sąsiadów.

Weźcie pod uwagę warunki, w jakich pracujecie, a także osobowości uczniów. Jeśli jest to sala, w której ludzie są przyzwyczajeni do ćwiczenia na sobie, mogą być w stanie świadomie zmodyfikować takie ruchy na własną rękę. Ale jeśli twoi studenci są przyzwyczajeni do tego, że mają mnóstwo miejsca wokół siebie, będziesz musiał celowo, głosowo i wielokrotnie dawać im wskazówki, aby ich ruchy mieściły się w obrębie maty.

5. Zajmij się słoniem w pokoju

Spraw, by to doświadczenie stało się momentem dydaktycznym, mówiąc o korzyściach płynących z bycia we wspólnocie. Podczas gdy będą tacy uczniowie, którzy woleliby być w domu sami (moja ręka jest podniesiona), rzeczywistość jest taka, że praktyka jogi nie jest tylko dla indywidualnego zysku, ale zbiorowego wzrostu. Joga pomaga nam pamiętać, że nie jesteśmy małą literą „s” w „ja”, ego, czy jednostką, ale raczej wielką literą „ja”, częścią nas, która jest połączona ze wszystkim i wszystkimi.

Wplatając te przypomnienia w swoje nauczanie, może się okazać, że uczniowie zmiękną i faktycznie docenią doświadczenie bycia blisko tak wielu innych ludzi.

(Visited 32 times, 1 visits today)
Close