Artykuł napisany przez 3:50 am Odżywianie, Podstawy żywienia

10 mitów o odchudzaniu

Tak wiele mówi się o odchudzaniu, że może być trudno sortować fakty od fikcji. Oto prawda o 10 powszechnych mitach dotyczących odchudzania.

Radykalny reżim ćwiczeń jest jedynym sposobem na utratę wagi

Nieprawda. Skuteczne odchudzanie polega na wprowadzaniu małych zmian, których można się trzymać przez długi czas.

Oznacza to bycie bardziej aktywnym fizycznie w swojej codziennej rutynie. Osoby dorosłe powinny co najmniej 150 minut aktywności fizycznej – takiej jak szybki spacer lub jazda na rowerze – co tydzień, a ci, którzy mają nadwagę, prawdopodobnie potrzebują więcej niż to, aby schudnąć.

Aby schudnąć, trzeba spalić więcej kalorii niż się spożywa. Można to osiągnąć jedząc mniej, ruszając się więcej lub, co najlepsze, łącząc oba te sposoby.

Wypróbuj 12-tygodniowy plan odchudzania NHS.

Zdrowsza żywność jest droższa

Może się wydawać, że zdrowsza żywność jest droższa niż jej niezdrowe odpowiedniki. Jednak jeśli spróbujesz zastąpić składniki zdrowszymi alternatywami, prawdopodobnie okaże się, że Twoje posiłki będą kosztować mniej.

Na przykład, wybierając tańsze kawałki mięsa i mieszając je z tańszymi alternatywami, takimi jak fasola, rośliny strączkowe i mrożone warzywa, sprawisz, że będą one bardziej wartościowe w zapiekankach lub daniach typu stir-fry.

Węglowodany powodują przybieranie na wadze

Węglowodany, spożywane w odpowiednich ilościach i jako część zbilansowanej diety, same w sobie (czyli bez dodatku masła, kremowych sosów itp.) nie powodują przybierania na wadze.

Spożywaj węglowodany z pełnego ziarna i razowe, takie jak brązowy ryż i chleb razowy, a także ziemniaki ze skórką, aby zwiększyć spożycie błonnika i nie smaż skrobiowych pokarmów, gdy próbujesz schudnąć.

Dowiedz się więcej w skrobiowych pokarmach.

Głodzenie się jest najlepszym sposobem na utratę wagi

Crash diety są mało prawdopodobne, aby spowodować długoterminową utratę wagi. W rzeczywistości, mogą one czasami prowadzić do długoterminowego przyrostu masy ciała.

Głównym problemem jest to, że ten rodzaj diety jest zbyt trudne do utrzymania. Może również brakować Ci niezbędnych składników odżywczych, ponieważ crash diets mogą być ograniczone pod względem różnorodności spożywanych pokarmów. Twoje ciało będzie miało mało energii i może spowodować, że będziesz łaknąć żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru. Może to prowadzić do spożywania tych pokarmów i większej ilości kalorii niż potrzebujesz, powodując przyrost wagi.

Dowiedz się więcej o zdrowej diecie i jak rozsądnie schudnąć.

Niektóre pokarmy przyspieszają metabolizm

Metabolizm opisuje wszystkie procesy chemiczne, które stale zachodzą w organizmie, aby utrzymać Cię przy życiu, a Twoje organy funkcjonowały normalnie, takie jak oddychanie, naprawa komórek i trawienie pokarmu. Procesy te wymagają energii, a ilość potrzebnej energii różni się u poszczególnych osób w zależności od takich czynników jak wielkość ciała, wiek, płeć i geny.

Twierdzi się, że niektóre pokarmy i napoje mogą zwiększyć metabolizm, pomagając organizmowi spalić więcej kalorii i wspomagając utratę wagi. Istnieje niewiele dowodów naukowych na to. Należy pamiętać, że niektóre z tych produktów mogą zawierać duże ilości kofeiny i cukru.

Wszystkie tabletki na odchudzanie są bezpieczne do stosowania w celu utraty wagi

Nie wszystkie tabletki na odchudzanie są skuteczne lub bezpieczne do stosowania w celu utraty wagi. Istnieje szereg leków na receptę dostępnych u lekarza pierwszego kontaktu w celu utraty wagi. Na rynku dostępne są również inne, nielicencjonowane produkty odchudzające, które mogą zawierać składniki szkodliwe dla zdrowia.

Jeśli jesteś zaniepokojony swoją wagą, skonsultuj się z lekarzem rodzinnym lub innym pracownikiem służby zdrowia.

Żywność oznaczona jako „niskotłuszczowa” lub „o obniżonej zawartości tłuszczu” jest zawsze zdrowym wyborem.

Bądź ostrożny. Żywność oznaczona jako „niskotłuszczowa” musi zawierać nie więcej niż określoną ilość tłuszczu, aby można było legalnie używać tego oznaczenia. Jeśli żywność jest oznaczona jako „niskotłuszczowa” lub „o obniżonej zawartości tłuszczu”, powinna zawierać mniej tłuszczu niż jej pełnotłusta wersja, ale to nie czyni jej automatycznie zdrowym wyborem: Sprawdź etykietę, aby zobaczyć, ile tłuszczu zawiera. Niektóre produkty niskotłuszczowe mogą również zawierać duże ilości cukru.

Dowiedz się więcej na stronie Tłuszcz: fakty.

Wyeliminowanie wszystkich przekąsek może pomóc Ci schudnąć

Przekąski nie są problemem przy próbie schudnięcia: chodzi o ich rodzaj.

Wiele osób potrzebuje przekąski między posiłkami, aby utrzymać poziom energii, zwłaszcza jeśli prowadzą aktywny tryb życia. Wybieraj owoce lub warzywa zamiast chipsów, czekolady i innych przekąsek, które mają wysoką zawartość cukru, soli i tłuszczu.

Picie wody pomaga schudnąć

Woda nie powoduje utraty wagi, ale utrzymuje nawodnienie i może pomóc Ci mniej podjadać. Woda jest niezbędna dla dobrego zdrowia i samopoczucia. Czasami pragnienie może być mylone z głodem – jeśli jesteś spragniony, możesz więcej podjadać.

Dowiedz się więcej na temat wody i napojów.

Pomijanie posiłków to dobry sposób na utratę wagi

Pomijanie posiłków nie jest dobrym pomysłem. Aby schudnąć i utrzymać wagę, musisz zmniejszyć ilość spożywanych kalorii i zwiększyć ilość kalorii spalanych przez ćwiczenia. Jednak całkowite pomijanie posiłków może powodować zmęczenie i może oznaczać, że brakuje Ci niezbędnych składników odżywczych. Będziesz również bardziej skłonny do przekąsek na żywności o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru, co może spowodować przyrost masy ciała.

Sprawdź te 12 niezbędnych kroków do utraty wagi.

(Visited 21 times, 1 visits today)
Close