Artykuł napisany przez 5:05 pm Stres, Zdrowie psychiczne

Stres w miejscu pracy: Jak wspaniali menedżerowie mogą pomóc pracownikom

Według Amerykańskiego Instytutu Stresu ponad 80% pracowników odczuwa stres w pracy, a prawie połowa twierdzi, że potrzebuje pomocy w radzeniu sobie ze stresem. To ogromna liczba. W obliczu trwającej globalnej pandemii, niepewności, takich jak duże rezygnacje i duże odejścia – na świecie jest już wystarczająco dużo stresu! Pomimo faktu, że pewna ilość stresu związanego z pracą może być produktywna, zdecydowanie nie jest to odpowiedni czas dla organizacji, aby ich pracownicy doświadczali stresu związanego z pracą. Środowiska pracy o wysokim poziomie stresu powodują, że pracownicy stają się niezaangażowani i mniej produktywni. Na całym świecie pracownicy czują się przeciążeni pracą, ponieważ organizacje zaczęły zatrudniać pracowników zdalnych i hybrydowych w następstwie pandemii.

Oczywiście wszystkie te czynniki negatywnie wpłynęły na samopoczucie pracowników. Zwłaszcza w przypadku pracowników zdalnych równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest często zakłócana, co negatywnie wpływa na ich zdrowie psychiczne. Teraz, gdy jesteśmy w połowie 2022 roku, najwyższy czas, aby menedżerowie zaspokoili specyficzne potrzeby swoich pracowników i zapewnili bezstresowe środowisko pracy. W tym artykule omówimy niektóre z najważniejszych sposobów, w jakie menedżerowie mogą pomóc swoim pracownikom radzić sobie ze stresem w pracy.

Stres związany z pracą jest spowodowany wymaganiami i presją w pracy, które przekraczają umiejętności, wiedzę lub zdolność radzenia sobie z nimi. Stres w miejscu pracy jest często nieuniknioną ilością stresu, którą można zaakceptować. Jednak gdy presja ta staje się nadmierna, może powodować oparzenia, które wpływają zarówno na zdrowie, jak i wydajność pracownika.

Najważniejsze wskazówki dotyczące zmniejszania stresu pracowników w miejscu pracy:

Przestrzegaj godzin pracy

Nie ma znaczenia, czy Twoi pracownicy pracują zdalnie, czy na miejscu, zawsze upewnij się, że przestrzegają wyznaczonych godzin pracy. Szczególnie w przypadku pracowników, którzy pracują zdalnie, pandemia często wydłużyła godziny pracy. Chociaż praca w zaciszu własnego domu przynosi pewne korzyści, zwykle zaciera granicę między pracą a czasem wolnym.

Jako menedżer zachęcaj swoich pracowników, aby nie odbierali telefonów ani e-maili związanych z pracą po godzinach pracy. Upewnij się, że członkowie Twojego zespołu mogą cieszyć się zdrową równowagą między pracą a życiem prywatnym, zamiast pracować w weekendy!

Unikaj tarć między pracownikami stacjonarnymi i zdalnymi

W miarę pojawiania się coraz większej liczby hybrydowych miejsc pracy, tarcia między pracownikami stacjonarnymi i zdalnymi rosną. Kiedy oba typy pracowników pracują w zespole, naturalne jest, że w ciągu pierwszych kilku dni dochodzi do pewnych tarć. W takich przypadkach menedżerowie muszą wkroczyć do akcji i rozwiązać te kwestie, aby sytuacja się nie pogorszyła.

Podczas gdy pracownicy zdalni czują się obciążeni większą ilością pracy i wykluczeni z podstawowego personelu, pracownicy na miejscu czują, że nie mają wystarczającej elastyczności pracy. Aby rozwiązać ten konflikt, upewnij się, że rozumiesz problemy, z którymi borykają się obie strony. Jasno zdefiniuj „elastyczność” w organizacji i upewnij się, że wszyscy pracownicy mają taką samą swobodę. Ponadto zawsze możesz organizować spotkania dla wszystkich pracowników poza pracą, aby prowadzić sesje łączące między członkami personelu.

Jasno określ priorytety

Zwłaszcza nowi pracownicy są często zdezorientowani co do swoich priorytetów zawodowych. To sprawia, że biorą na siebie niepotrzebne obciążenie pracą.

Jako menedżer, zawsze wskazane jest jasne wyjaśnianie pracownikom priorytetów zawodowych. Powiedz im o zadaniach, które muszą zostać wykonane w trybie pilnym i o tych, które mogą poczekać. Pomoże to pracownikom zorganizować ich harmonogramy i przydzielić odpowiednią ilość czasu na wykonanie każdego zadania.

Wyznacz rozsądne cele

Chociaż korzystne jest zachęcanie pracowników do dawania z siebie wszystkiego poprzez ustalanie bardziej rygorystycznych celów, powinno to być ograniczone. W dzisiejszych czasach pracownicy na całym świecie przechodzą już przez wiele i nigdy nie powinni być przytłoczeni potrzebą osiągnięcia więcej niż są w stanie.

Upewnij się, że jesteś rozsądny i ustal cele dla swoich pracowników. Pomyśl o umiejętnościach i potencjale każdego pracownika przed przydzieleniem mu zadań. Może to być trudne zadanie dla menedżera, ale zawsze upewnij się, że twoi pracownicy są w stanie zmusić się do osiągnięcia więcej bez załamywania się.

Wykorzystanie cyfryzacji w celu ograniczenia ręcznych prób

W dobie cyfryzacji żaden pracownik nie będzie chciał ręcznie wykonywać powtarzalnych procesów, jeśli można je łatwo zautomatyzować. Jako menedżer, wykorzystaj swoją inicjatywę do wdrożenia w organizacji nowoczesnych narzędzi, które ograniczą czas i wysiłek pracowników. Pomoże im to wykorzystać czas i energię na wykonywanie bardziej produktywnych i satysfakcjonujących zadań.

Przemyślenia końcowe

Oto niektóre z najważniejszych sposobów, w jakie menedżerowie mogą pomóc pracownikom radzić sobie ze stresem w pracy. Patrząc na wszystko, co dzieje się na świecie, ostatnią rzeczą, jakiej chcesz jako menedżer, jest zespół zestresowanych i sfrustrowanych pracowników. Upewnij się, że priorytetowo traktujesz potrzeby i preferencje swoich pracowników, aby zapewnić im bezstresowe środowisko i pomóc im zmaksymalizować ich potencjał. Zaawansowany system automatyzacji biur obsługi Rezolve.ai ma kluczowe znaczenie dla uzyskania przewagi w zwiększaniu produktywności pracowników i tworzeniu szczęśliwej i zmotywowanej atmosfery pracy dla pracowników.

Oryginalny post NEWSANYWAY

AUTOR: LINDSEY BENSON W ZDROWIE

(Visited 9 times, 1 visits today)
Close