Artykuł napisany przez 12:50 pm Bieganie, Ćwiczenia

Recenzja New Balance FuelCell Propel v5

New Balance FuelCell Propel v5 Wprowadzenie

New Balance FuelCell Propel V5 to neutralny but do codziennego treningu, który idealnie nadaje się do łatwych i długich biegów.

Podeszwa środkowa FuelCell o dużej wysokości zapewnia bardzo miękką i wygodną jazdę pod stopami. Dodatkowo płytka TPU umieszczona pomiędzy FuelCell teoretycznie zapewnia szybsze przetaczanie.

Propel V5 może być świetnym towarzyszem obok lżejszego buta, takiego jak jego brat, New Balance FuelCell Rebel, lub obok buta, który jest przeciwieństwem FuelCell z bardziej responsywną podeszwą środkową, taką jak Hoka Mach 6.

Propel V5 w cenie 120 USD to okazja.

New Balance FuelCell Propel v5 – pierwsze wrażenia

Kiedy otworzyłem pudełko, byłem pod wrażeniem geometrii podeszwy środkowej FuelCell.

Dotyk podeszwy środkowej był naprawdę miękki i nie mogłem się doczekać, aby je wypróbować. A kiedy biegałem z nimi w mojej okolicy, naprawdę zauważyłem, jak miękka była podeszwa środkowa w porównaniu do tego, co testowałem wcześniej, w którym zastosowano nadkrytyczną piankę EVA, która była twardsza i bardziej responsywna.

Moje stopy naprawdę podziękowały mi po pierwszym biegu w tych butach. Byłem bardzo zadowolony i nie mogłem się doczekać przebiegnięcia w nich kolejnych kilometrów.

Cholewka New Balance FuelCell Propel v5

Cholewka wykonana jest z syntetycznej siateczki, która jest wygodna w górnej części stopy i dobrze otula śródstopie. Sam materiał nie był luźny ani pomarszczony w żadnym obszarze. Pole palców było bardziej wąskie, ale nie ma na co narzekać, ponieważ moje palce czuły się dobrze podczas biegu.

System sznurowania butów wydaje się dość standardowy. Zwykle robię podwójny węzeł na moich biegach, więc oczywiście nie poluzuje się. Testowałem sznurowadła tylko z jednym węzłem i sznurowadła nie poluzowały się podczas żadnego z biegów, w tym tych długich.

Język ma wystarczającą wyściółkę i miękkość dla górnej części stopy. Język jest dość słaby, ponieważ tak naprawdę nie ma żadnej struktury, ale nie porusza się podczas biegu i pozostaje zabezpieczony. Język przypomina grubą materiałową skarpetę na wierzchu stopy. Język nie ma klinów.

Zapiętek jest w pełni wyściełany i ładnie owija się wokół kostki bez poślizgu.

Ogólnie rzecz biorąc, nie było większych problemów ani czkawek związanych z konstrukcją i materiałami użytymi na cholewce. Dla mnie Propel V5 pasuje dokładnie do rozmiaru. Do tej pory przebiegłem ponad 100 mil w Propel V5 i mogę śmiało stwierdzić, że cholewka nie wykazała zużycia ani rozdarcia. Trwałość cholewki wygląda na to, że poradzi sobie z przebiegiem, w porównaniu do zaprojektowanej siatki, która była używana w butach FuelCell Rebel V2, które były bardzo cienkim materiałem, który dość szybko się rozerwał.

Propel V5 pozostaje na kursie, jeśli chodzi o cholewkę do codziennego treningu; czując się komfortowo, wyściełany i zabezpieczony. Podczas moich testów nie napotkałem żadnych gorących punktów ani pęcherzy.

Podeszwa New Balance FuelCell Propel v5

New Balance Propel V5 wykorzystuje ich dobrze znana mieszanka podeszwy środkowej FuelCell, która jest bardzo miękka i wygodna pod stopami.

Jeśli biegałeś w poprzednich modelach Propels lub Rebels, zauważyłeś, że projekty i geometrie podeszwy środkowej wyglądają zupełnie inaczej w tegorocznym modelu. Pomiędzy podeszwą środkową FuelCell znajduje się płytka TPU, która zapewnia poczucie neutralnej stabilności i zapewnia responsywne przejście od pięty do palców.

Propel V5 ma spadek 6 mm (37 mm pięta, 31 mm palce), co również pomaga w przejściu i zejściu z palców. Dla mnie płytka TPU tak naprawdę nie dała mi poczucia responsywności, ale bardziej stabilności.

Ogólnie rzecz biorąc, podeszwa była miękka i bardzo wygodna, zwłaszcza podczas testowania Hoka Mach 6. Hoka Mach 6 jest biegunowym przeciwieństwem Propel V5; bardziej sprężysty/reaktywny i twardszy. Dla codziennego trenera Propel V5 jest tym, do czego but jest przeznaczony; aby zapewnić ochronę pod stopą podczas tych łatwych kilometrów i dać ci czas na regenerację między tymi ciężkimi dniami treningowymi.

Zatwierdziłbym również Propel V5 w kategorii butów do długich biegów ze względu na wysokość stosu buta, a także dodanie płytki TPU.

Podczas jednego z moich długich biegów (14 mil) zauważyłem, że płytka zapewnia pewną formę stabilności, szczególnie na ostatnich kilometrach, gdy zaczynasz odczuwać zmęczenie. Dodatkowo, ponieważ FuelCell jest tak miękki, może stać się dość niestabilny. Ponieważ mieszkam w klimacie, w którym w miesiącach letnich robi się naprawdę gorąco, płytka naprawdę pomogła mi, gdy jej potrzebowałem.

Podeszwa zewnętrzna buta wykorzystuje strategiczną gumę, która jest umieszczona wokół przedniej części stopy i po bokach pięty. Guma zarówno w obszarze przedniej części stopy, jak i pięty ma wycięcia, aby zmniejszyć wagę.

Obszar śródstopia również zmniejsza wagę, wycinając odsłoniętą podeszwę środkową i odsłaniając płytkę TPU, wyglądającą nieco jak kanion na spodzie buta.

Jeśli chodzi o podeszwę zewnętrzną, uważam, że jest bardzo dobra, jeśli chodzi o przyczepność. Mieliśmy całą noc deszczowej pogody monsunowej, więc poranny bieg następnego dnia został przetestowany w błotnistych obszarach i kałużach. Przyczepność buta przeszła wszystkie te testy.

Jeśli chodzi o trwałość, podeszwa zewnętrzna nadal wygląda na nienaruszoną. Jedynym problemem, który napotkałem podczas moich biegów, były kamienie, które utknęły między wycięciami podeszwy zewnętrznej.

Pewnego razu w wycięciu, w którym odsłonięta była płytka, utknął sporej wielkości kamień. To była dość niewygodna jazda, ponieważ próbowałem znaleźć sposób, aby go wyjąć bez konieczności zatrzymywania się.

New Balance FuelCell Propel v5 Wnioski

Podsumowując, muszę powiedzieć, że bieganie w New Balance FuelCell Propel V5 było przyjemnością.

Od pierwszego biegu wiedziałem, że spodoba mi się testowanie tych butów. I jak dotąd, nadal nie zawiodły.

Jedynym prawdziwym problemem z butem były kamienie, które utknęły pod podeszwą zewnętrzną. Za każdym razem, gdy biegam w czymś podobnym do mieszanki podeszwy środkowej FuelCell, moje stopy zawsze dziękują mi za to, jak miękka i przyjemna jest ta mieszanka.

Czy poleciłbym ten but znajomemu? Jak najbardziej. Czy sam kupiłbym te butyzysk? Jak najbardziej. Cena buta jest niezaprzeczalnie zaniżona, szczególnie w stosunku do jakości, którą otrzymujesz.

(Visited 17 times, 1 visits today)
Close