Artykuł napisany przez 2:01 pm Bieganie, Ćwiczenia

Recenzja Kiprun KD900X LD

Decathlon Kiprun KD900X LD Wprowadzenie

„Goedkoop is duurkoop” to popularne powiedzenie w języku afrikaans, które oznacza, że jeśli zapłacisz tanio, na dłuższą metę zapłacisz więcej. Jest to szczególnie istotne w przypadku serii Kiprun KD900X od Decathlon.

Kiprun KD900X to budżetowa seria super butów Decathlon z powłoką węglową. Decathlon jest jednym z największych detalistów sportowych na świecie, działającym w ponad 69 krajach, a Kiprun jest jedną z ich marek.

Kiedy recenzowałem oryginalną wersję 2 lata temu, nie byłem pod wrażeniem i otrzymałem najniższą ocenę, jaką kiedykolwiek dałem butom do biegania. Cholewka była wyjątkowo niewygodna, podeszwa twarda, a podeszwa środkowa nie przypominała nawet Pebaxu ze względu na jej gęstość/płaskość.

Kosztował tylko 125 USD, ale nie zapewniał takiego samego poziomu wydajności jak super buty premium za 250 USD. Biegacze, którzy kupili ten but jako opcję wyścigową, chcąc zaoszczędzić dużo pieniędzy, prawdopodobnie musieliby również kupić Vaporfly / Adios Pro / Metaspeed Sky za 250 USD, ponieważ różnica w wydajności była tak duża.

Kiprun KD900X LD to druga wersja modelu KD900X. W zeszłym roku nie było nowej wersji, a tegoroczna wersja ma zupełnie nową podeszwę środkową o nazwie VFOAM PLUS. Swoją parę kupiłem w Anglii za 160 funtów, czyli równowartość około 200 dolarów, więc cena wzrosła.

Waży 7,3 uncji (206 g) dla mężczyzn US9, czyli mniej więcej tyle samo, co Saucony Endorphin Pro 4. Waży o 0,6 uncji (grama) mniej niż oryginalna wersja, co jest dość znaczną ilością. Ma więcej pianki w przedniej części stopy, więc spadek został zmniejszony z 8 mm do 4 mm.

Decathlon Kiprun KD900X LD Pierwsze wrażenia

Moim pierwszym biegiem w KD900X LD był 20-kilometrowy łatwy bieg. Ten bieg podobał mi się znacznie bardziej niż jakikolwiek poprzedni bieg w oryginalnej wersji. Główną różnicą była podeszwa środkowa, która była znacznie bardziej miękka i amortyzowana.

Nadal miałem pewne problemy z cholewką i musiałem zatrzymać się, aby wyregulować sznurowanie w połowie biegu. Czułem dolną część języka, gdzie jest on przymocowany do cholewki w górnej części moich stóp, co było denerwujące, ale nie powodowało żadnych pęcherzy.

Dla mnie nadal nie był to super but wyścigowy. Czułem się bardziej jak trener prędkości. Nie czułem się tak energiczny ani napędzający jak flagowe buty wyścigowe innych marek.

Cholewka Decathlon Kiprun KD900X LD

Cholewka KD900X LD jest rozczarowująca, ponieważ niewiele się zmieniła od oryginalnej wersji, która była również okropną cholewką i prawdopodobnie najgorszą, jakiej kiedykolwiek doświadczyłem. Jest twarda, drapiąca i zbyt wąska.

Płaski język nie ma klinów i w miejscu, w którym jest przymocowany do buta na dole, wbija się w górną część mojej stopy i powoduje irytujący nacisk.

Z boku języka przymocowana jest długa papierowa metka, która przeszkadza podczas zakładania buta. Nie można odciąć metki, ponieważ wtedy nie można jej zwrócić, jeśli jakakolwiek część buta się zepsuje.

Przednia część stopy jest zbyt wąska, więc podczas średnich i długich biegów odczuwam gorące punkty po bokach stóp, mimo że mam wąskie stopy. To nie jest but dla szerokich stóp. Zalecam dopasowanie do rozmiaru, ponieważ długość będzie o wiele za długag, jeśli zwiększysz o pół rozmiaru.

Jednostka podeszwy Decathlon Kiprun KD900X LD

Istnieje wiele różnych rodzajów Pebaxu, a wersja, która jest w KD900X LD, nie ma takiego samego popu lub zwrotu energii jak Pebax, który można znaleźć w powiedzmy Alphafly / Vaporfly, SC Elite lub Rocket X.

W tej wersji zmieniono VFOAM, który był Pebaxem z koralikami (jak Pwrrun PB Saucony), na VFOAM PLUS, który jest pojedynczym kawałkiem pianki. Rezultatem jest bardziej miękka, wygodniejsza podeszwa środkowa, która kompresuje się bardziej przy każdym uderzeniu stopy.

Uważam, że podeszwa środkowa w poprzedniej wersji była zbyt twarda, ale w tej wersji jest o wiele przyjemniejsza i łatwiejsza dla stóp. Wysokość zapiętka wynosi 37 mm, czyli znacznie mniej niż u konkurentów, którzy mają 40 mm lub nieco poniżej 40, więc KD900X LD nie wydają się tak wysokie ani tak amortyzowane.

Najdłuższy bieg, jaki wykonałem w KD900X LD, wyniósł 32 kilometry. Podczas tego długiego biegu chciałem większej amortyzacji na ostatnich 10 kilometrach. Dopasowanie było również zbyt wąskie, gdy moje stopy się rozszerzały, co sprawiało, że było to niewygodne.

Płytka z włókna węglowego w oryginalnej wersji nie była zbyt sztywna, podobnie jak w tej wersji. Wygina się stosunkowo łatwo w porównaniu do innych super butów, więc nie ma tak mocnego odbicia podczas przejść, a stopy muszą wykonać więcej pracy.

KD900X LD jest stosunkowo wszechstronny dzięki średniej miękkości. Czułem się komfortowo podczas łatwych biegów, spokojnych biegów i biegów tempowych, ale zginał się nieco zbyt mocno podczas naprawdę szybkich zrywów, takich jak interwały. Stabilność jest dobra jak na but wyścigowy, więc jest odpowiedni dla osób z lekką nadpronacją.

Podeszwa zewnętrzna jest bardzo podobna do poprzedniej wersji i jest niezwykle trwała. Guma jest gruba i wytrzymała, a odsłonięta pianka jest również trwała, więc nie rysuje się ani nie odpryskuje zbyt łatwo. KD900X LD można używać do wyścigów i treningów.

Decathlon Kiprun KD900X LD Wnioski

KD900X LD bardziej przypomina trenażer prędkości niż wyścigów długodystansowych. Nie ma tak dużej amortyzacji jak inne flagowe buty wyścigowe i nie oferuje tak dużego wsparcia prędkości ze względu na płaską piankę podeszwy środkowej. Jego płyta z włókna węglowego również nie jest wystarczająco sztywna.

Kosztuje 25% mniej niż super buty z płytką z włókna węglowego innych marek, ale dostajesz to, za co płacisz, a w tym przypadku jest znacznie wolniejszy, mniej wszechstronny i nie jest tak przyjemny do biegania. Jeśli kupisz KD900X LD jako swój główny but wyścigowy, nadal będziesz pragnął pełnego „doświadczenia super buta”.

Zalecałbym zaoszczędzenie pieniędzy na super buty z najwyższej półki lub zakup jednego z zeszłorocznych modeli z najwyższej półki po obniżonej cenie. Jeśli naprawdę nie możesz sobie na nie pozwolić, model Race Atreyu kosztuje tylko 120 USD i bardziej przypomina super but wyścigowy niż KD900X LD.

Wersja 2 jest lepsza niż wersja 1, ponieważ ma znacznie bardziej miękką jazdę z większym zwrotem energii, ale nadal ma naprawdę niewygodną cholewkę, która jest twarda i wbija się w stopy. Jeśli uda im się sprawić, że cholewka będzie bardziej miękka, szersza i gładsza w środku, będę mógł je polecić, ale w obecnej formie KD900X LD nadal nie sprawiają wrażenia dopracowanego produktu od jednego z największych na świecie sprzedawców sportowych.

(Visited 17 times, 1 visits today)
Close