Artykuł napisany przez 7:34 am Bieganie, Ćwiczenia

New Balance FuelCell Propel v4 Review.

New Balance FuelCell Propel v4 Wprowadzenie

Kiedy chcesz, aby but biegowy był ekscytujący, nie możesz po prostu włożyć do niego płytki i mieć nadzieję na najlepsze: Hoka Bondi X jest tego dowodem. Bondi X po prostu nie ma sensu, ponieważ jest to maksymalnie amortyzowany, łatwy w obsłudze but na co dzień ze sztywną, węglową płytką. Płytki mają za zadanie zwiększyć sztywność buta, aby pomóc Ci zwiększyć prędkość, a Bondi został zaprojektowany do biegania w wolnym tempie, więc Bondi X czuł się naprawdę niezręcznie.

Płyta w New Balance Propel ma dużo sensu. Propel, który został uruchomiony obok Rebel z powrotem w 2019 roku, został w dużej mierze przyćmiony przez szybszy, lżejszy i bardziej krzykliwy Rebel.

Kupiłem Propel v1 i uwielbiałem, jak miękka i wygodna była jego jazda. Był bardziej miękki niż większość trenerów max-cushioned w tym czasie, ale nie było zbyt wiele zwrotu energii z pianki śródpodeszwy, mimo że był FuelCell, więc używałem go tylko do biegów regeneracyjnych.

Propel został zaprojektowany jako codzienny but treningowy, natomiast Rebel jako but szybkościowy w tej serii FuelCell. W ciągu ostatnich 4 lat, Rebel stawał się coraz bardziej jak codzienny trener: z każdą aktualizacją otrzymywał więcej amortyzacji, bardziej wytrzymałą podeszwę zewnętrzną i solidniejszą konstrukcję. To spowodowało kanibalizację
sprzedaż Propela.

Główną cechą 2023 Propel v4 jest zupełnie nowa płyta TPU w podeszwie środkowej. Ma ona nową formułę FuelCell, która jest tą samą gęstością, która jest w dużo droższym New Balance SC Trainer. Cholewka i podeszwa zewnętrzna również zostały przeprojektowane.

Jest wymieniony błędnie jako 10,7 oz (303 g) zarówno na stronie internetowej New Balance, jak i na stronie Running Warehouse. Zważyłem mój US9 i przyszedł w tylko 9,7 oz (275 g). Jest to wzrost wagi o 0,8 oz (23 g) w stosunku do Propel v3. Jak większość butów do biegania w tym roku, cena wzrosła o 10 dolarów i będzie Cię teraz kosztować 110 dolarów.

New Balance FuelCell Propel v4 Pierwsze wrażenia

Mój pierwszy bieg to 9 km w moim łatwym tempie. Byłem naprawdę pod wrażeniem tego, jak dynamiczna była jazda w Propel v4. Przejścia były płynne, przednia część stopy czuła się sprężyście i miała przyjemne, miękkie lądowania przy każdym uderzeniu stopy, bez bycia miękkim.

Buty, które najbardziej mi przypominały to Saucony Endorphin Speed 1 i New Balance SC Pacer, które również są platerowanymi, ale elastycznymi butami do biegania. Płytka w Propel v4 była najbardziej elastyczna ze wszystkich 3 butów.

Cholewka była naprawdę wygodna, ale musiałem użyć węzła biegacza, aby uzyskać bezpieczne zamknięcie pięty. W porównaniu z poprzednią wersją Propela, którą testowałem, amortyzacja Propela v4 była bardziej znacząca, a jazda bardziej stabilna i szybsza dzięki płytce TPU.

Cholewka New Balance FuelCell Propel v4

Propel ma amortyzowaną cholewkę, którą można znaleźć na typowym, codziennym trenażerze. Jest wystarczająco wyściełany, aby długie biegi były wygodne i nie ma większych wad.

Pasuje do rozmiaru i powinna być dobra dla większości kształtów stóp, z wyjątkiem wyjątkowo szerokich stóp. Uważam, że jest wystarczająco dużo miejsca na przednią część stopy i palce, nawet z grubymi skarpetami. Kołnierz ma idealną ilość wyściółki i jest wewnętrzny zapiętek dla struktury. Blokada pięty jest dobra, ale musiałem użyć węzła biegacza.

Wyściełany język nie ma klina, więc ślizga się podczas biegu. Cholewka nie jest również oddychająca, więc jest po ciepłej stronie. To są jedyne rzeczy, które mi się nie podobają w cholewce.

Nowy Jednostka podeszwy Balance FuelCell Propel v4

Propel v4 jest tak wszechstronny, że jest stabilny i amortyzowany podczas łatwych kroków, podczas gdy czuje się energiczny i zwinny przy szybszych krokach. Jest to uniwersalny but do biegania, który może być łatwy w obsłudze, stabilny, tempowy lub nawet wyścigowy.

Płytka TPU nie jest sztywna i nie daje tyle napędu co super but, ale ma więcej popu niż przeciętny codzienny trener. Płyta TPU w Propel v4 czerpie inspirację z nylonowej płyty Endorphin Speed 3. Płyta Propela ma skrzydło śródstopia, które rozciąga się na zewnątrz, pod łukiem.

Płytka przypomina mi płytkę, która jest w ASICS GlideRide 3- jest bardzo elastyczna, więc nie sprawia, że wolne bieganie w Propel v4 jest niewygodne. Minusem tego jest to, że nie oferuje tak dużej siły napędowej jak sztywniejsza płyta. Jeśli chcecie coś sztywniejszego/szybszego to polecam Magic Speed 2 lub Puma Deviate Nitro 2.

Przy 31 mm wysokość stosu pięty nie jest tak wysoka jak w super bucie czy nawet Endorphin Speed 3, więc stopa siedzi niżej przy ziemi, a stabilność jest bardzo dobra. Podczas biegu w Propel v4 moje uderzenia stopy są bardzo stabilne, co sprawia, że jest to doskonały but na długie dystanse. Ma też wystarczającą amortyzację na cały maraton. Najdłuższy bieg, jaki w nim przebiegłem, to 35 km i przez cały czas czułem się naprawdę dobrze.

Najbardziej lubię używać Propel v4 podczas biegów o stałym tempie lub fartlek. Jego płyta w połączeniu z żywą pianką podeszwy środkowej sprawiają, że naprawdę łatwo jest podnieść tempo. Kolejnym czynnikiem, który sprawia, że Propel v4 jest zwinnym butem jest jego 6 mm drop. Dzięki temu łatwiej jest wykonać uderzenie w śródstopie lub przodostopie, gdy trzeba zwiększyć prędkość.

Podeszwa środkowa Propel v4 ma duże wgłębienie lub pustkę pod nią, podobną do wielkości tej w NB SC Pacer. Ta cecha jest zaprojektowana, aby zwrócić więcej energii, ponieważ pianka i płyta podeszwy środkowej deformują się podczas uderzeń stóp. Jest to coś, co mogę poczuć podczas biegów i robi różnicę w jeździe, czyniąc ją bardziej energiczną.

Guma jest wystarczająco pokryta na wszystkich obszarach wysokiego zużycia, więc trwałość jest przyzwoita. Guma ma płaską konstrukcję, która jest cofnięta do podeszwy środkowej, więc przejścia są naprawdę gładkie. Nie ma żadnych lugów, które wystają na zewnątrz, więc przyczepność jest tylko średnia.

New Balance FuelCell Propel v4 Wnioski

Najlepszą rzeczą w Propel v4 jest to, że nie czuje się jak but za 110 dolarów. Jeśli powiedziałbyś mi, że kosztuje 140 dolarów, powiedziałbym, że to uczciwa cena, więc 110 dolarów za tak wszechstronny, platerowany but to kradzież.

Kiedy porównasz go z innymi codziennymi trenerami, przebija tradycyjne stalówki, takie jak Ghost, Pegasus i Clifton, które są w przedziale cenowym $130-$145.

Jako trener szybkości plasuje się on także nad konkurentami takimi jak Endorphin Speed 3. Ostatnio biegałem w Endorphin Speed 3 w celu porównania i tak naprawdę wolę jazdę w Propel v4 ze względu na dodatkową stabilność i przejścia. Czuję, że 6 mm drop Propela jest dla mnie bardziej odpowiedni niż 8 mm Speeda. Speed 3 ma więcej amortyzacji, ale jest coś w jego wysokim rockerze, który jest dla mnie nie do przyjęcia.

W porównaniu z NB Rebel v3, Propel v4 nie jest tak miękki i przyjemny na krótkich dystansach, ale ma większą głębokość amortyzacji i lepszą stabilność, więc jest lepszy na długie biegi. Jest to bardziej wszechstronny trener i kosztuje 20 dolarów mniej niż Rebel v3.

Wersja 4 Propela jest zdecydowanie lepsza od poprzedniej.poprzednie wersje. Nowa płyta TPU sprawiła, że jest to znacznie bardziej ekscytujący but, dodając stabilność, szybkość i wszechstronność do trenera, który był zbyt wolny, aby być codziennym trenerem.

(Visited 62 times, 1 visits today)
Close