Saucony Ride 17 Wprowadzenie
Spośród wszystkich średniej klasy, neutralnych butów do codziennego użytku, niedoceniana seria Ride od Saucony nie jest jedną z najpopularniejszych. Obecnie na drogach można zobaczyć znacznie więcej Pegasusów, Ghostów, Cliftonów czy Novablastów. Głównym tego powodem jest to, że Ride brakuje polotu.
Nie wygląda zbyt ekscytująco i nie zapewnia ekscytującej jazdy, głównie ze względu na staromodną podeszwę środkową EVA. Nike Pegasus i Brooks Ghost również nie mają polotu, ale zyskały lojalną rzeszę fanów.
W asortymencie Saucony Endorphin Speed ma o wiele więcej polotu niż Ride: jest bardziej miękki, bardziej energetyczny, lżejszy i ma płytkę w podeszwie środkowej. Mimo że został zaprojektowany jako but do treningu szybkościowego, wielu biegaczy używa go teraz jako buta do codziennego treningu zamiast modelu Ride.
Recenzowałem Ride 16 w zeszłym roku i naprawdę podobała mi się jego wszechstronność. Zwykle wolę miękkie trenażery, ale ten nie był dla mnie zbyt twardy. Najbardziej podobało mi się w nim to, jak łatwo mógł nabrać tempa. Był to jeden z moich ulubionych codziennych butów treningowych w 2022 roku.
W kolejności pianek podeszwy środkowej Saucony, PWRRUN HG jest na szczycie, a następnie PWRRUN PB, PWRRUN+, a następnie PWRRUN. Seria Ride używała PWRRUN jako głównej pianki podeszwy środkowej w ostatnich 4 wersjach, od Ride 13. Ma to sens, że tegoroczna podeszwa środkowa Ride 17 zostanie ulepszona do PWRRUN+.
Ride 17 waży teraz 10,1 uncji (286 g), co stanowi znaczny wzrost o 1,3 uncji (37 g) w porównaniu z Ride 16. Ma dodatkowe 2 mm wysokości stosu. Mierzy teraz 37 mm w pięcie i 29 mm w przedniej części stopy i nadal kosztuje 140 USD.
Saucony Ride 17 Pierwsze wrażenia
Mój pierwszy bieg był łatwym biegiem na dystansie 8 km. Nie powalił mnie na kolana, ale byłem naprawdę zadowolony z tego, jak zrównoważony i stabilny się czuł. Najbardziej podobało mi się to, że jazda była bardziej nowoczesna niż w poprzednich wersjach Ride. Było więcej odbicia i większa głębokość amortyzacji.
Doceniłem również fakt, że nie było piskliwego dźwięku przy każdym uderzeniu stopy. Było to zauważalne w Ride 15 z błyszczącą podeszwą środkową EVA.
Butem, który najbardziej mi przypominał, był Saucony Freedom 4. Freedom 4 miał podeszwę środkową PWRRUN PB, która jest o krok wyżej niż PWRRUN+, ale jazda była podobna. Ride 17 był bardziej amortyzowany i wygodniejszy niż Freedom 4.
Cholewka Saucony Ride 17
Ride 17 ma prostą, ale skuteczną cholewkę wykonaną z siateczki o średniej oddychalności. Moją ulubioną cechą są perforowane panele boczne, które umożliwiają przepływ powietrza.
Język jest klinowy, ale Saucony popełnił błąd, nie dodając pętli na języku, więc nadal jest trochę poślizgu języka. Blokada pięty jest świetna bez konieczności używania węzła biegacza.
Ma dopasowanie do rozmiaru z normalną piętą, przestronnym śródstopiem i przodostopiem, ale wąskim otworem na palce. Muszę zacisnąć sznurowadła w środkowej części stopy bardziej niż zwykle, aby uzyskać dobrą blokadę i myślę, że śródstopie mogłoby być nieco bardziej dopasowane.
Podeszwa Saucony Ride 17
Gdyby obniżyć wysokość podeszwy Triumpha i poszerzyć jego podeszwę środkową, powstałby model Ride 17. Oba buty Saucony mają podeszwę środkową PWRRUN+, ale Ride 17 jest twardszy i bardziej stabilny. Ma również szerszą podstawę podeszwy środkowej niż Ride 16.
Nie ma wielu nieplaterowanych butów do codziennego użytku, które są bardziej wszechstronne niż Ride 17. Łatwe biegi, biegi w umiarkowanym tempie i krótkie biegi tempowe są w nich bardzo wygodne. Jest to podręcznik codziennego treningu.
Jego podeszwa środkowa jest wystarczająco amortyzowana, abyś mógł w nim przebiec pełny maraton i ma płynne przejścia, które ułatwiają wejście w rytm. Chociaż nie ma technologii SpeedRoll (wysoka sprężyna w palcach i rocker), nie czuje się też ospale.
Ride nigdy nie był miękkim butem do codziennego treningu i nie opisałbym również wersji 17 jako miękkiej. Brooks Ghost Max (i 15) są twardsze niż Ride 17, ale inne buty do codziennego treningu są bardziej miękkie i miękkie. Ride 17 zachęca do szybkich codziennych biegów.
Nowa podeszwa środkowa PWRRUN+ jest dużym krokiem naprzód w stosunku do poprzedniej i zapewnia przyzwoity zwrot energii. Nie jest tak sprężysta jak ZoomX lub pianka Nitro Pumy, ale jest wystarczająco żywa, aby codzienne przebieżki nie były przykrym obowiązkiem.
Duża różnica między Ride 17 a innymi oldschoolowymi butami treningowymi, takimi jak Pegasus 40/Ghost 15, polega na tym, że w Ride 17 zużywasz mniej energii przy tym samym tempie. Ghost 16 otrzyma w przyszłym roku nową podeszwę środkową z azotem i ciekawie będzie zobaczyć, jak wypadnie w porównaniu.
Ride 17 nadal ma grubą, wyjmowaną wkładkę wykonaną z PWWRUN+. Zapewnia to jeszcze większą amortyzację i komfort bezpośrednio pod stopami, a także daje bardziej luksusowe odczucia niż coś takiego jak Endorphin Speed, który go nie ma.
Gruba, twarda guma chroni piankę na podeszwie zewnętrznej i jest jej więcej niż w modelu Ride 16. PWRRUN+ jest również trwałą pianką, więc nie zobaczysz dużego zużycia na początku. Jest to z łatwością jedna z najtrwalszych podeszew zewnętrznych do codziennego treningu na rynku. Ze względu na to, że podeszwa zewnętrzna jest tak twarda i gruba, wydaje nieprzyjemny dźwięk, gdy uderza o drogę lub chodnik. Przyzwyczajenie się do tego zajmuje trochę czasu.
PWRRUN+ jest bardziej odporny na zagniecenia i kompresję w czasie niż PWWRUN, więc można oczekiwać, że Ride 17 zachowa swoją amortyzację dłużej niż którykolwiek z jego poprzedników.
Wnioski dotyczące Saucony Ride 17
Ride 17 to doskonała aktualizacja. Chociaż nadal nie ma zbyt wiele polotu, szersza podstawa i zmiana pianki podeszwy środkowej robi dużą różnicę. Ride 17 nie wydaje się już płaski; czuje się jak naprawdę dopracowany, nowoczesny trener, który poradzi sobie z większością rodzajów biegów. Mam wrażenie, że dodatkowe 2 mm wysokości podeszwy sprawia, że jest jeszcze bardziej wszechstronny.
Jako średniej klasy, neutralny trenażer do codziennego użytku, Ride 17 nie ma wiele do zarzucenia. Charakteryzuje się trwałością i komfortem w pikach, a także lepszą wartością niż Triumph 21, który również ma podeszwę środkową PWRRUN+.
Ma znacznie bardziej wciągającą jazdę niż Pegasus, Ghost i InfinityRN, które są bardziej popularnymi butami do codziennego treningu niż Ride.
Jego największą wadą jest to, że jego waga jest wyższa niż w przypadku codziennego treningu w porównaniu do konkurencji, ale ma bardziej żywiołową jazdę niż większość. Nie mam nic przeciwko dodatkowej wadze, ponieważ nie będę go używał do wyścigów lub pracy nad prędkością.
Novablast 3, który jest w tej samej cenie, jest największym, nieplaterowanym konkurentem Ride 17. Waży ponad uncję mniej niż Ride 17 i ma również nowoczesną, wszechstronną jazdę.
Ride jest jednak bardziej stabilny i wytrzymały niż Novablast.