Kokosowy pudding chia, czyli pyszny i zdrowy deser! :)

cudnie-2Macie ochotę na prosty w przygotowaniu, zdrowy i niskokaloryczny deser? Do tego smaczny? :))) Bogaty w kwasy omega3 , wapń i magnez?

Kokosowy pudding smakuje świetnie z owocami lub musami owocowymi, a robi się błyskawicznie i praktycznie sam!

Wystarczy, że przemieszasz  dasz do lodówki na noc, a rano masz gotowy deser! 🙂

Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej) jest coraz bardziej popularna i uznawana za kolejny magiczny superfoods, dzięki któremu będziemy piękni, młodzi i oczywiście szczupli.

Czy rzeczywiście ma tak cudowne właściwości?

Co chwilę na rynek wchodzą kolejne coraz bardziej egzotyczne produkty spożywcze, reklamowane jako cudowne odkrycia, bez których zdrowa dieta nie ma sensu.

W swojej pracy zawodowej codziennie bilansując diety swoim podopiecznym, widzę, że

nowe, drogie i egzotyczne produkty nie są koniecznie….

… ba, nawet wcale potrzebne, żeby dostarczyć wszystkich witamin i minerałów, prowadzić zdrowy tryb życia i schudnąć.

Dlatego bardzo sceptycznie podchodzę do każdej nowości i póki nie zobaczę badań naukowych, że dany produkt , rzeczywiście ma dane właściwości to nie uwierzę 🙂

Zdrowy rozsądek przede wszystkim 🙂

Wracając do nasion chia, to rzeczywiście są źródłem kwasów omega3,  wapnia, magnezu, fosforu i manganu oraz błonnika i rzeczywiście całkiem sporo jest tych składników w nich

Konkretniej w dwóch łyżkach znajdziemy 5 g kwasów omega 3, 8 g błonnika, 5 g białka oraz 30% dziennego zapotrzebowania na magnez i mangan, 20% na wapń i fosfor i dostarczymy organizmowi 110 kcal.

Dzięki zawartości kwasów omega 3 i błonnika, obniża stężenie „złego ” cholesterolu, zapobiega miażdżycy, chorobom jelit, serca, cukrzycy typu 2 oraz insulionoporności, pomaga w zaparciach oraz usprawnia perystaltykę jelit, pochłania metale ciężkie z organizmu

Rzeczywiście jest to wartościowy i ciekawy produkt, jako dodatek do codziennej zdrowej diety sprawdzi się, ale nie uważam, że zawiera substancje,na które ciężko pokryć zapotrzebowanie w codzinenej diecie. Wapń pokryjemy z produktów nabiałowych, błonnik z produktów roślinny i produktów pełnoziarnistych, łatwiej przyswajalne kwasy omega 3 znajdują się w rybach, a magnez i również kwasy omega 3 znajdziemy w orzechach włoskich.

Moją ulubioną świetną właściwością nasion chia jest to, że są idealnym zagęszczaczem, dlatego świetnie nadaje się do sosów, lodów i do puddingów :))))

Dlatego w mojej kuchni  jak i kuchni moich podopiecznych jako zdrowy deser sprawdza się idealnie! :)))

DSC_9622-3

 

Składniki

2 łyżki chia

150 ml mleka 2% świeżego lub roślinnego

3 łyżki mleczka kokosowego lub 1,5 łyżki wiórków kokosowych (jeśli nie macie mleczka)

łyżeczka miodu

garść ulubionych owoców

Sposób przygotowania

Nasiona zalewamy mlekiem, dodajemy miód i dokładnie mieszamy kilka minut, tak aby każde nasionko nasiąkło.

Odstawiamy do lodówki na kilka godzin, można pudding jeszcze przemiksować, ja nie miksuję i uważam, że jest idealny.

Można w ciągu „namaczania” kilka razy pudding przemieszać.

Przed spożyciem dodajemy owoce :)))

DelektuJEMY :)))

DSC_9625-2Smacznego! :))))

Wartości odżywcze

podpis

 

 

 

 

 

Przy współpracy z

logo5

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 141

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Dietetycznie Zakręcona
Dietetyk do zadań specjalnych, z optymistycznym podejściem do życia, zarażam swoją pasją do zdrowego stylu życia! :))) Pokażę Wam, że dieta wcale nie musi być nudna, niesmaczna i trudna! A na pewno musi być pyszna, skuteczna i zdrowa!
Szukajka
Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook