Eliksir młodości :) Czyli smoothie na piękną i (młodą) skórę :)

DSC_2421Działanie przeciwzmarszczkowe, odpornościowe i oczyszczające w jednej szklance? Jest możliwe? Oczywiście! 🙂 I do tego proste w przygotowaniu i tanie 🙂 Zapraszam! 🙂

To, że witamina C wspomaga odporność wie każdy, a czy wiedziałyście że to właśnie ta witamina jest potrzebna do syntezy kolagenu? A to przecież kolagen sprawia, że nasza skóra jest jędrna i młoda… Ale najpierw, żeby kolagen miał swoje zbawienne przeciwzmarszczkowe właściwości musimy dostarczyć organizmowi witaminę C, dlatego drogie Panie od dzisiaj zajadamy się owocami i warzywami! 🙂 Kremy przeciwzmarszczkowe czy suplementacje kolagenu nie pomoże jak dostarczanie tejże witaminki 🙂

Jeśli są tutaj posiadaczki cery naczyniowej to pewnie ucieszy je informacja, że witamina C uszczelnia też naczynia krwionośne, dzięki temu mniej będziecie się czerwienić, szczególnie zimą kiedy te wahania temperatur dają popalić…

A dla pozostałych Pań mam kolejną dobrą wiadomość… Witamina C sprawi, że cera będzie wyglądało promiennie i świeżo 🙂 

Witamina C ma niestety jedną małą wadę…Jest bardzo czuła na temperaturę… Dlatego gorąca herbata z cytryną niestety nie przyniesie nam żadnych efektów… Jedynie placebo 😉

Najwięcej witaminy C jest w … czarnej porzeczce 🙂 Niestety o tej porze o porzeczkach i innych dobrociach możemy tylko pomarzyć. Na tę chwile świetnym jej źródłem jest też natka pietruszki, papryka czerwona, zielona, szpinak, kiwi i cytrusy. I paradoksalnie cytrusy z tej grupy mają najmniej witaminy C 😉

Oczywiście to są i tak jej spore ilości także nie martwcie się damy radę w tym zimowym okresie mieć piękną i zdrową skórę 🙂

Moja propozycja na dziś to smoothie 🙂 Oprócz cudownych właściwości na skórę… Świetnie też oczyści nasz organizm. Jest tak sycący, że na pewno nie będziecie podjadać między posiłkami! 🙂

Składniki na 1 porządną porcje 🙂

  • 5 kiwi
  • 1/2 grejpfruta
  • mała pomarańcza
  • 1/2 jabłka
  • natka pietruszki- im więcej tym lepiej 🙂

Sposób przygotowania

Wszystkie owoce myjemy. Z połówki grejpfruta wyciskamy sok. Kiwi, pomańcze, połówka jabłka obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Umytą natkę dodajemy do owoców. Wszystko razem miksujemy i w 5 minut mamy eliksir młodości 🙂

DSC_2414Smacznego! 🙂

Wartości odżywcze:

DSC_2425

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 151

6 comments

  1. zan napisał(a):

    Uczulenie na grejfruta:(

  2. Dietetycznie Zakręcona UrodowaFitManiaczka napisał(a):

    Dodaj więcej pomarańczy zamiast grejfruta 🙂 Można też dorzucić ananasa też będzie pycha :)))

    miłego dnia! 🙂

  3. aktywność fizyczna napisał(a):

    Sprawność konkretna – umiejętność odwiązywania przez człowieka zadęć ruchowych lub zdolność do skutecznego natomiast gospodarczego wyrządzenia robót mięśniowej.

    Pojęcie sprawności konkretnej istnieje ogarniane w obcy
    tryb przez rozmaitych teoretyków. Dla jednych zdoła zwać kultywowanie przekazanej aktywności
    ruchowej, dla pozostałych zaś silną figurę padła, czyli tejże zgryzotę o
    swój kibic zdrowia. Jednak pomimo rozbieżności wolno w nich odnotować pewni komunalne
    cechy.

    Gilewicz (1964)[1] zaœ Trześniowski (2001) okreœlali sprawność ręczną
    jak gotowość stworu człowieczego do ugaszczania i kasowania dokuczliwych postulowań mobilnych w rozlicznych pozycjach żywotnych, mozolnych intensywnoœci, szybkości,
    gibkości, zwinności oraz wytrzymałości, gdy też bezawaryjnych zaczerpniętych i sformowanych umiejętności a nawyków ruchowych opartych na skłonnych uzdolnieniach ruchowych zaœ wlezie
    zdrowia.

    Według Przewędy (1993) sprawność fizyczna to określone możliwości przeprowadzenia różnych
    tężyzny czynu, przydzielone rzędem rozwoju, cech mobilnych (motoryczność),
    morfologicznych, funkcji fizjologicznych i psychicznych[2].

    Według Chromińskiego (1986) sprawność konkretna zależy od genetycznych właściwości człowieka, takich jak:
    zacięcia ruchowe, konstytucja somatyczna, sprawność zmysłów,
    charakter natomiast zgodne proporcje ciała[3]. Jest to zespół czynników o charakterze endogennym.
    Drugi oddział faktorów – egzogennych – zanosi się do środowiska
    zagranicznego oraz trybu mieszkania. Niejednokrotnie spotkamy
    się z spojrzeniem sprawności konkretnej powszechnej i szczególnej.

    Sprawność fizyczna publiczna owe określony rząd rozwoju, wyedukowanie cech motorycznych, bądź tezy
    pozyskanych wszechstronnie struktury czynu. Sprawność cielesna nadzwyczajna zawierzy na
    zaawansowaniu w wykształceniu sprawności i umiejętności technicznych w określonych subordynacjach, czyli samym konkurencjach sportowych.

    Sprawność motoryczna, wedle powyższego autora, owe
    umiejętność królowania swym mataczem czynu, dzięki przytłumieniu ważkich nawyków
    mobilnych. Wzrost sprawności ruchowej podporządkowany
    istnieje od zdobytych umiejętności i doświadczeń osobistych.
    Sprawność namacalną potężna określić jak aktualną możliwość praktykowania
    wszystkich czynności motorycznych a zasłużenia właœciwoœci mobilnych takich
    gdy: żywiołowoœci, szybkości, zręczności, natomiast innych uzdolnień motorycznych.
    Sprawność ruchowa zaœ fizyczna stanowią motoryczność
    natomiast naœwietlają produkty rozwoju ontogenetycznego.
    W problematyce dotyczącej rozwoju cielesnego specyficznego znaczenia
    przesadzają żądania dotyczące rozwoju mobilnego, ponieważ bieg ten właśnie odzwierciedla ciąg polskich uratowań, zdolności oraz umiejętności.

    Predyspozycje zaœ zdolności ruchowe to faktory, które unoszą strukturę motoryczności.
    To relatywnie rudymentarne właœciwoœci strukturalne a wydajne tworu człowieka, w przeważającym szczeblu uwarunkowane
    genetycznie. Składają się one na możliwości ruchowe stworu do
    piastowania różnorodnego wariantu postulowań motorycznych.

    Stosunkowo różną myœlą sprawności jest Health-Related
    Fitness (H-RF), czy sprawność ukierunkowana na
    zdrowie[4].

  4. Dietetycznie Zakręcona UrodowaFitManiaczka napisał(a):

    dziękuję bardzo za komentarz, człowiek całe życie się uczy 🙂

  5. borcia napisał(a):

    jak zmiksuje kiwi to zawsze jest strasznie gorzkie. nawet to dojrzałe 🙁

  6. Dietetycznie Zakręcona Urodowa Fit Maniaczka napisał(a):

    Może spróbuj dać mniej kiwi? 🙂 Akurat ja lubię czasem takie kwaśne (wykrzywiające :D) koktajle, ale możesz dodać więcej banana i troche mniej kiwi? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Dietetycznie Zakręcona
Dietetyk do zadań specjalnych, z optymistycznym podejściem do życia, zarażam swoją pasją do zdrowego stylu życia! :))) Pokażę Wam, że dieta wcale nie musi być nudna, niesmaczna i trudna! A na pewno musi być pyszna, skuteczna i zdrowa!
Szukajka
Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook