Witam Cię na moim blogu, gdzie poznasz pyszne, łatwe i dietetycznie przepisy :) Najnowsze i poparte dowodami naukowymi nowinki dietetyczne

Dietetyczne frytki, czyli warzywna i niskokaloryczna przyjemność :)

Kto nie uwielbia frytek? Chrupiące, sycące, smaczne  i … niezwykle kalorycznie... Porcja frytek z McDonald’s to 448 kcal w porcji, do tego o zgrozo 45% z nich to tłuszcz! (niestety zawierający spore ilości tłuszczy trans, które są rakotwórcze) …

IMG_20170113_171205

Nic dziwnego, że frytki mają opinie tuczących i niezdrowych

A co jeśli Wam powiem, że istnieje zdrowsza, mniej kaloryczna (4krotnie!!!), bardziej sycąca i zaskakująco dobra i tania alternatywa!

Chcecie znać soczyste szczegóły? Zapraszam! 🙂

Moi podopieczni jak im rozpisuję w dietach te frytki dietetyczne standardowo patrzą na mnie jak na … wariatkę 😀

Przyzwyczaiłam się… Ale na kontroli za 2 tygodnie zawsze słyszę „i te frytki też dobre były, nie spodziewałam się, moje dzieci się tak zajadały, teraz codziennie im robię! „ .

Standard 🙂

IMG_20161229_164855

Świetny sposób na przemycenie warzyw w diecie naszych pociech ! 🙂

Dzisiejsza propozycja jest świetną propozycją nie tylko do obiadu zamiast standardowych frytek, ale też jako przekąska do pracy czy na wieczór przed filmem, to tylko niecałe 150 kcal! :)))

Szybkie w przygotowaniu i do tego tanie ! :)))

Wystarczy włoszczyzna, oliwa z oliwek, przyprawy i czosnek! :)))

Bogactwo minerałów takich jak potas, magnez, cynku, żelaza oraz witamin! Do tego ogromna ilość błonnika, dzięki czemu odżywimy naszą mikroflorę jelitową, a zdrowe jelito to zdrowe ciało! Zmniejszamy ryzyko raka jelita grubego, chorób serca, miażdżycy, cukrzycy, otyłości! Na prawdę warto! :)))

Powiem Wam szczerze, że nienawidzę pietruszki i selera i na sam zapach mnie mdli, ale pieczone są świetne!

Najmniej w tym całym zestawieniu smakują mi o dziwo marchewki, które zawsze mogę jeść kilogramami! 🙂

Spróbujcie! 🙂IMG_20161229_154853

Składniki (na 2 porządne porcje 🙂

2 marchewki

2 pietruszki

seler

2 ząbki czosnku

łyżka oliwy z oliwek

łyżeczka słodkiej papryki

pół łyżeczki ostrej papryki

łyżeczka oregano

sól i pieprz do smaku

Przygotowanie

Warzywa myjemy, obieramy ze skórki i kroimy w paski.

Wsypujemy do miski, dodajemy oliwę, przeciśnięty czosnek oraz przyprawy.

Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na minimum 30 minut, aby warzywka nam się zamarynowały 🙂

Następnie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, przesypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenie i pieczemy około 20 minut

Prawda, że proste? :))

Świetnie smakują same, jak i z dipem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego, czosnku, odrobiny soli, pieprzu i oregano! <3

IMG_20170113_171205

Wartości odżywcze: dla 1 porcji

podpis

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 130

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook