Dietetyczne bolognese :)

Dietetyczne bologneseJesteście fankami makaronów i włoskiej kuchni? To tak jak ja! 🙂 Mogłabym je jeść codziennie, dlatego w trosce o swoją sylwetkę odchudzam klasyczne przepisy, żeby nawet na diecie można było sobie na nie pozwolić 🙂 Zapraszam! 🙂

Przepisów na spaghetti bolognese jest wiele, w każdej części Włoch zupełnie inaczej się je przyrządza i to według mnie czyni tę potrawę wyjątkową… Wszędzie smakuje inaczej, ale za każdym razem wyśmienicie 🙂

Dietetyczne bolognese

Dlatego dzisiaj musicie mi wybaczyć mój dodatek kukurydzy i czerwonej fasoli…

Nie musicie ich dodawać, bez ich dodatku sos smakuje równie świetnie :)))

Aczkolwiek dzięki temu dodatkowi danie nabiera jeszcze większej ilości błonnika 🙂

Następny przepis obiecuję będzie bardziej włoski z marchwią, selerem naciowym…i czerwonym winem? :)))

Dietetyczne bologneseSkładniki (na 4 porcje)

  • podwójna pierś z kurczaka
  • makaron spaghetii lub tagiatelle
  • pomidory z puszki
  • 4 łyżki passaty/przecieru pomidorowego/pomidorów z puszki
  • 2 średnie czerwone cebule
  • 4-5 ząbków czosnku
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka suszonej bazylii
  • łyżka suszonego oregano
  • kilka listków świeżego oregano

Opcjonalnie 🙂

  • puszka czerwonej fasoli
  • mała puszka kukurydzy
  • łyżeczka ostrej papryki

Dietetyczne bolognese

Sposób przygotowania

  1. Filet z kurczaka mielimy lub drobno kroimy i  marynujemy w papryce, oregano i bazylii, im więcej czasu spędzi w lodówce tym lepiej.
  2. Cebulkę drobno kroimy i przysmażamy na 2 łyżkach oleju rzepakowego.
  3. Gdy cebula się zeszkli dodajemy wyciśnięty czosnek lub drobno pokrojony i chwilkę podsmażamy.
  4. Wrzucamy kurczaka i smażymy około 5-6 minut do momentu aż będzie całkowicie przysmażony.
  5. Do sosu wlewamy pomidory z puszki, doprowadzamy sos do wrzenia, zmniejszamy ogień.
  6. Wsypujemy przyprawy sól, pieprz, oregano, bazylie i dusimy około 5 minut.
  7. Makaron gotujemy według opisu na opakowaniu, ważne, żeby był ugotowany al dente a nie rozgotowany 😉
  8. Następnie dodajemy przecier pomidorowy lub passatę i kukurydzę i fasolkę, dusimy chwilkę aż makaron będzie gotowy.
  9. Jeżeli wolicie wersję bardziej ostrą dodajcie kilka płatków chilli lub 1/2 łyżeczki ostrej papryki.
  10. Sos posypujemy świeżym oregano i zajadamy się póki gorące 🙂

Dietetyczne bologneseSmacznego! :)))

 

Wartości odżywcze dla opcji z kukurydzą i fasolką 🙂

Bez kukurydzy i fasolki kaloryczność wynosi 320, 7 :)))

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 157

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Dietetycznie Zakręcona
Dietetyk do zadań specjalnych, z optymistycznym podejściem do życia, zarażam swoją pasją do zdrowego stylu życia! :))) Pokażę Wam, że dieta wcale nie musi być nudna, niesmaczna i trudna! A na pewno musi być pyszna, skuteczna i zdrowa!
Szukajka
Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook