Z cyklu słodka środa, śliwki pod fit kruszonką

Dzisiaj prawdziwa fit petarda! Śliwki pod dietetyczną kruszonką!

Zdrowy, przepyszny i sezonowy deser!

Który robi się ekspresowo ! <3

Tylko z 5 składników! 🙂

Bez wyrzutów sumienia! 🙂

Niecałe 280 kcal w porcji!

Idealny do popołudniowej kawki, do podwieczorku w pochmurny i ponury dzień!

Poprawa humoru gwarantowana! 🙂

Uwielbiam śliwki i na jesień jem je w ogromnych ilościach, a te pieczone…

Pyszota!

Rzadko mi się udaje je zjeść, bo bardzo szybko znikają!: )

Może jakieś elfy w nocy wcinają? Jak myślicie? 😀

Akurat dzisiaj miałam kilka zielonych śliwek, z których powstało to oto cudo !: ) 

Nie mogłam się doczekać aż kruszonka mi się zapiecze, a śliwki będą już gotowe! 🙂

A te zapachy podczas pieczenia, poezja!

Śliwki są świetnym źródłem antyoksydantów oraz pektyn, które poprawiają pracę jelit oraz wykazują działanie

przeciwnowotworowe (szczególnie ochronne działanie na jelito grube) oraz przeciwmiażdżycowe.

Pamiętajcie, że to właśnie błonnik oczyszcza nasz organizm z metali ciężkich, toksyn, to on usprawnia pracę

jelitdlatego warto w naszej diecie

wybierać produkty pełnoziarniste, nieoczyszczone, jeść warzywa i owoce.

Kruszonka zawiera płatki owsiane, które zawierają Beta glukan, który  obniża poziom cholesterolu,

stymuluje układ odpornościowy, zmniejsza ryzyko cukrzycy typu 2 oraz chorób serca.

Pamiętajcie, że jest ich najwięcej w nieprzetworzonych płatkach, a nie błyskawicznych!

Dlatego warto włączyć śliwki do naszej codziennej diety, szczególnie, że jest to nasz rodzimy produkt, sezonowy i póki jest korzystajcie! 🙂

 

Składniki na 3 porcje

7 łyżek płatków owsianych górskich lub zwykłych

4 łyżki ksylitolu

1,5 łyżki oleju kokosowego tłoczonego na zimno lub masła klarowanego

1 łyżka wiórek kokosowych (opcjonalnie

300 g śliwek (możecie więcej w zależności od formy)

Sposób przygotowania

Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.

Naczynia do zapiekania smarujemy delikatnie tłuszczem.

Śliwki myjemy, kroimy na połówki i pozbywamy się pestek.

Pokrojone śliwki układamy w formie, tak, aby na siebie lekko nachodziły.

Płatki owsiane mielimy w blenderze na mąkę.

Olej rozgrzewamy w garnuszku, dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy.

Posypujemy śliwki kruszonką.

Zapiekamy w rozgrzanym piekarniku około 30-35 minut.

Można zjeść na ciepło jak i na zimno 🙂

Prosto i szybko, prawda? 🙂

 

Smacznego! :))))

 

Wartości odżywcze w jednej porcji

  • wartość energetyczna 277,0 kcal
  • węglowodany 36,7 g
  • białko  3, 5 g
  • tłuszcze 12,7 g
  • błonnik 3,5 g

podpis

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 126

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Dietetycznie Zakręcona
Dietetyk do zadań specjalnych, z optymistycznym podejściem do życia, zarażam swoją pasją do zdrowego stylu życia! :))) Pokażę Wam, że dieta wcale nie musi być nudna, niesmaczna i trudna! A na pewno musi być pyszna, skuteczna i zdrowa!
Szukajka
Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook