Jak zapobiec kacowi?

dwie-szampana-lampki

Zbliża się ostatnia noc w roku, szampańska zabawa do rana i huczne powitanie Nowego Roku. Aby zachować magię tego wieczoru i nie czuć nieprzyjemnych skutków dnia następnego, warto przeczytać ten artykuł!

Nowy Rok bez kaca, załatwiony! 🙂

Czym tak na prawdę jest kac? Słabym samopoczucie pojawiające się po kilku godzinach po zakończeniu (zbyt obfitej) zabawy alkoholowej, objawiając się bólem głowy, apatią, nudnościami, nadwrażliwością na hałas, światłowstrętem …. sami wiecie 🙂

Jest spowodowany odwodnieniem organizmu, zatruciem aldehydem octowym (powstanie w wyniku metabolizmu alkoholu).

Przedstawię Wam kilka złotych rad, jak sprawić, aby obudzić się bez żałowania decyzji z nocnej zabawy 😉

Pamiętaj o piciu wody mineralnej

Etanol zawarty w alkoholu ma silnie działanie odwadniające, dlatego nawodnienie organizmu przed, w trakcie jak i po sylwestrowej zabawie jest kluczowe, aby w Nowym Roku obudzić się bez bólu głowy i braku chęci do życia ;D

Dlatego kilka dni przed imprezą pamiętaj  piciu minimum 1,5 – 2 litry wody mineralnej na dzień. Podczas zabawy pamiętaj, aby drinki czy shoty przepijać wodą i koniecznie przed pójściem spać wypij 2 szklanki wody, jeśli obudzisz się w nocy do toalety to kolejne dwie.

Lepiej obudzić się niewyspanym niż skacowanym ;D

Nigdy nie pij na pusty żołądek

Drinki i alkohol są kaloryczne… i wiele z nas martwiąc się o dietę nie je nic, żeby „kalorie nam się zgadzały”. Niestety takie podejście nie ma sensu, bo alkohol na pusty żołądek bardzo szybko się wchłonie i niestety stan upojenia bardzo szybko się pojawi…

Dlatego najlepiej zjeść pełnowartościowy posiłek przed imprezą, najlepiej białkowo-tłuszczowy np. jajecznica czy omlet. Jeśli jesteś z tych osób, co mają „słabą głowę” zaleca się wypicie łyżki oliwy z oliwek czy innego oleju 🙂

Nie pij (unikaj) słodkich alkoholi

Cukier zawarty w nich przyśpieszy wchłanianie alkoholu, dlatego słodkie likiery są bardzo zgubne wydaje się nam, że nic nam nie jest, a potem … No właśnie, dlatego słodkie drinki również są niebezpieczne. Są smaczne, szybko je wypijamy, kwaśne soki dodatkowo podrażniają żołądek i … 🙂

Nie narzucaj sobie tempa

Tutaj zabrzmi to banalnie, ale zawsze na imprezie znajdzie się osoba, która ma mocną głowę i ona zawsze jest tą namawiającą do dalszego picia, jej nic nie ma, my nie chcemy wyjść na mięczaków i potem na drugi dzień żałujemy … Aby na spokojnie alkohol metabolizować najlepiej pić jednego drinka na godzinę (ewentualnie raz na 20 minut, ale popijanego szklanką wody).

Generalnie zasada jest taka, że do każdego shota czy drinka powinna minimum szklanka wody się pojawić.

Należę do osób z mocną głową dla mnie wypicie 2 win czy nawet 3 to żaden problem, ale wypijam minimum 2 litry wody dziennie i w trakcie picia alkoholu zawsze popijam wodę 🙂 Nie wiem co to kac 🙂

Nie mieszaj alkoholi

Jak już pójdziemy na jednego, to mamy poczucie, że jesteśmy panami i władcami świata, ale mieszanie alkoholi nigdy nie wychodzi na dobre 🙂

Nie przytrzymuj alkoholu w ustach ani nie pij przez słomkę

Przez usta również alkohol się wchłania i to zdecydowanie szybciej niż przez żołądek, dlatego trzymanie w buzi alkoholu czy picie przez słomkę (nawet taką super wymyślną) sprawi, że szybciej się upijemy (niestety 😀 selfie ze słomeczką, a pijemy normalnie 🙂

Zażyj witaminę C

Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem i zapobiega uszkodzeniom komórek powstałych podczas spożywania alkoholu. Dlatego najlepiej pić wodę z cytryną i zażyć po 1000 mg witaminy C przed imprezą i po imprezie 🙂 Można też popijać soki z witaminą C np. poprzeczkowy czy pomarańczowy, ale niekoniecznie w drinkach 🙂

Nie zapominaj o ruchu!

Przewietrzenie i rozprostowanie się i aktywność fizyczna przyśpieszy metabolizm alkoholu, dlatego tańce i hulańce są wskazane. Tak samo jak spacer, zamiast taksówki 🙂

Przy okazji wstania na nogi zobaczysz w jakim jesteś stanie 😉

Zakończ picie przynajmniej 2 godziny przed snem

Jeśli zaśniesz pod wpływem dużej ilości alkoholu, nasz metabolizm podczas snu zwalnia i skutki picia będą spore. Dlatego warto skończyć troszkę wcześniej,aby nasz organizm mógł poradzić sobie z taką ilością alkoholu. Spacer wskazany! 🙂

Nie pal (lub ogranicz do minimum) palenie papierosów

Często przy imprezach wychodzi na jednego papieroska, nawet jeśli nie palimy, ale niestety palenie zwiększa ryzyko wystąpienia kaca, nasz organizm musi odtruwać się z alkoholu i jeszcze ze składników papierosów …

Nie pić 😉

Najskuteczniejszym sposobem, aby w 100 % obyło się bez kaca, jest nie picie alkoholu! :))) Podane wyżej rady na pewno pomogą, ale jeśli przesadzicie z ilością niestety na drugi dzień będzie trzeba swoje odchorować 😉

Życzę Wam udanej zabawy, bez przykrych skutków dnia następnego 🙂

Roku pełnego szczęścia, sukcesów i spełnienia Waszych marzeń! 🙂

i  samych cudownych chwil w Nowym Roku! <3

1137966_1280x720

podpis

Zakręcona dietetyczka z holistycznym i optymistycznym podejściem do świata
Posts published: 141

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie
Dietetycznie Zakręcona
Dietetyk do zadań specjalnych, z optymistycznym podejściem do życia, zarażam swoją pasją do zdrowego stylu życia! :))) Pokażę Wam, że dieta wcale nie musi być nudna, niesmaczna i trudna! A na pewno musi być pyszna, skuteczna i zdrowa!
Szukajka
Copyrights © 2015-2016 SUZETTE. All Rights Reserved.

Facebook